ساعت مچی که برای استاد شطرنج دردسرساز شد +عکس
کد خبر: ۱۷۰۸۱۴
تاریخ انتشار: 2020 February 14    -    ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
استاد بزرگ شطرنج هند به دلیل داشتن ساعت آنالوگ، شکست خورد!

استاد بزرگ هندی "باسکاران ادیبان" در چهلمین مسابقات آزاد بین المللی شرکت کرده است. در دور سوم مسابقات اتفاقی جالب رخ داد، مسئولان مسابقات تصمیم گرفتند که او را به دلیل داشتن یک ساعت آنالوگ بازنده اعلام کنند.

مسئولان مسابقات، ساعت این شطرنج باز را که یک ساعت آنالوگ و معمولی بود از او ضبط کرده و برای او یک باخت ثبت کردند. البته تیم او به لطف برد دیگر بازیکنانش، باز هم در این مسابقه پیروز شد. مقررات FIDE (فدراسیون جهانی شطرنج) به گونه‌ای است که در رقابت‌های شطرنج اجازه حضور دستگاه‌های الکترونیکی در جریان مسابقات داده نمی‌شود، اما در رویداد‌های ملی در هند، همراه داشتن انواع ساعت چه آنالوگ و چه دیجیتال ممنوع است!

ساعت مچی که برای استاد شطرنج دردسرساز شد +عکس

این مسابقات در حال حاضر در احمدآباد، بزرگترین شهر ایالت هند در حال برگزاری است. ادیبان ۲۷ ساله غافل از قوانین سختگیرانه در کشورش ساعت آنالوگ خود را دست می‌کند و پس از ۹ حرکت، کریشنا (حریف روبه روی او) وجود ساعت را متوجه شده و به داور اطلاع می‌دهد. نتیجه این می‌شود که این شطرنج باز هندی فقط به دلیل داشتن ساعت آنالوگ بازی را می‌بازد.

به منظور جلوگیری از تقلب، قوانین فدراسیون جهانی شطرنج به گونه‌ای است که بازیکنان در هنگام رقابت نمی‌توانند از تلفن‌های هوشمند، ساعت هوشمند یا هر وسیله الکترونیکی دیگری استفاده کنند.

در برخی از مسابقات رسمی مانند جام‌های جهانی و المپیادها، یک قانون سختگیرانه‌تر اعمال شده است. به عنوان مثال ممنوعیت در استفاده از انواع ساعت‌ها و قلم ها. اما تقریباً در هر مسابقه دیگری داشتن ساعت آنالوگ مشکلی را به وجود نمی‌آورد، اما در هندوستان اینگونه نیست!

ادیبان وقتی حریفش مدعی پیروزی بود بسیار متعجب شد. وی گفت: "من به تازگی از مسابقات جبل الطارق برگشتم و در کل مسابقات، همین ساعت را در دست داشتم! "

ساعت مچی که برای استاد شطرنج دردسرساز شد +عکس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار