قیمت مرغ وارد کانال ۱۳هزار تومان شد
کد خبر: ۱۷۰۷۹۲
تاریخ انتشار: 2020 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۹۰۰ تا ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی ۲۲ بهمن و افزایش تقاضا در بازار قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به دو روز گذشته ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰۰ تومان در بازار افزایش یافته است.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ در ایام پایانی هفته نوسان یک تا ۱.۵ درصدی قیمت دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در بازار وجود ندارد، گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولید جوجه در ایام پایانی سال به حدی است که کمبودی در عرضه وجود ندارد که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی و اختلال در حمل و نقل از استان گیلان به سمت پایتخت پیش بینی می‌شود که طی چند روز آینده قیمت مرغ در دامنه ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان باشد.

حجت از روند نزولی قیمت جوجه یک روزه در بازار خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آن که جوجه ریزی شب عید در ۱۵ بهمن به پایان رسیده است از این رو کاهش تقاضا برای خرید جوجه موجب شده قیمت روند نزولی به خود بگیرد به طوری که به قیمت مصوب خود نزدیک شده است.

به گفته وی بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید جوجه یک روزه در بهمن نسبت به دی ماه ۱۰ میلیون قطعه بیشتر است و ازدیاد عرضه موجب شده قیمت به نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۵۰ تومان ستاد تنظیم بازار برسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حجت افزود: بنابر آمار طی ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که با وجود افزایش جوجه ریزی نسبت به دیگر ماه‌های سال نوسان چشمگیری در بازار شب عید نخواهیم داشت.

بازار نهاده‌های دامی در ثبات نسبی به سر می‌برد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: در حال حاضر در خصوص عرضه ذرت و کنجاله سویا در بخش دولتی مشکلی و جود ندارد و در بازار آزاد قیمت ذرت تنها با نوساناتی روبرو شده هرچند نمی‌توان گفت که وارد بازار شب عید شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مکمل، واکسن و داروها نسبت به ایام ابتدایی سال به سبب عدم اختصاص ارز یارانه‌ای به صادرات چندین برابر رشد داشته است در حالی که در خصوص ذرت و کنجاله سویا بازار در ثبات نسبی به سر می‌برد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق مرغ به کشورهای همسایه در حال انجام است، اظهار کرد: با وجود افزایش تعرفه‌های صادراتی و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی برای تجار صرفه اقتصادی ندارد و همین امر موجب شده تا مرغ به صورت قاچاق به کشورهای همسایه صادر شود.

قیمت مرغ وارد کانال ۱۳هزار تومان شد

حجت با بیان اینکه واردات مرغ به قیمت نابودی صنعت طیور تمام می‌شود، اظهار کرد: در شرایط فعلی تحریم که منابع ارزی برای کشور بسیار با اهمیت است، واردات مرغ می‌تواند علاوه بر هدررفت منابع قابل توجه ارز به قیمت نابودی صنعت طیور تمام شود چرا که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته کمبودی در جوجه ریزی وجود ندارد که بخواهیم بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات تأمین کنیم.

صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار آزاد شد
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه مانعی در صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار وجود ندارد، گفت: با توجه به مازاد تولید بیش از تقاضا صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار آزاد شده است که با این وجود اگر میزان صادرات قابل توجه باشد افت محسوسی در قیمت جوجه یک روزه نخواهیم داشت.

وی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ گفت: طی ماه‌های گذشته پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی مرغ منجمد از مرغداران کرده است که متأسفانه این امر تأثیر چندانی در تعادل قیمت و کاهش زیان تولید کنندگان نداشته است به همین خاطر می‌توان گفت تا زمانی که خرید مرغ زنده از تولید کنندگان صورت نگیرد این نحوه خرید تأثیری به حال مرغداران نخواهد داشت.

حجت در پایان تصریح کرد: خرید سالیانه ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد از مرغداران، تنها کمتر از تولید یک ماه واحدهای مرغداری است که به همین خاطر این موضوع تأثیر چندانی به حال صنعت و تعادل قیمت مرغ در بازار ندارد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار