فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطا
کد خبر: ۱۷۰۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 11    -    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
جوآن‌لیدز راهبه سرکش انگلیسی که در صومعه کلیمونت در یورک زندگی می‌کرد، برای تغییر اساسی در شیوه زندگی خود باید اقدامات بسیار جدی انجام می‌داد و این اقدامات شامل یک مرگ ساختگی و سپس فرار بود. کارشناسان بایگانی دانشگاه یورک اخیراً داستان هیجان‌انگیز راهبه‌ای به نام جوآن را وقتی که در حال ترجمه و دیجیتالی کردن ۱۶ رکورد از اسقف‌های یورک بودند، کشف کردند...

داستان فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطا

داستان فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطااختصاصی«تابناک با تو»؛ تعهد یک‌زن به زندگی یک راهبه‌ی مطیع به معنای این‌است که او تمام زندگی خود را در خدمت کلیسا بگذراند؛ تصمیمی که خصوصاً در دوران تاریکی و قرون وسطا به هیچ‌وجه قابل برگشت نبود و از این‌جا برای ما روشن می‌شود که زندگی در یک‌صومعه برای زنان راهبه به یک‌تعهد بسیار بزرگ نیاز داشت.

جوآن‌لیدز راهبه سرکش انگلیسی که در صومعه کلیمونت در یورک زندگی می‌کرد، برای تغییر اساسی در شیوه زندگی خود باید اقدامات بسیار جدی انجام می‌داد و این اقدامات شامل یک مرگ ساختگی و سپس فرار بود.

کارشناسان بایگانی دانشگاه یورک اخیراً داستان هیجان‌انگیز راهبه‌ای به نام جوآن را وقتی که در حال ترجمه و دیجیتالی کردن ۱۶ سند از اسقف‌های یورک بودند، کشف کردند، این اطلاعات برای مستند‌سازی وقایع جاری بین سالهای ۱۳۰۴ و ۱۳۰۵ مورد استفاده قرار گرفت و آنچه  پیدا کردند، داستان یک حیله‌گری شگفت انگیز بود، زیرا جوآن با تهیه یک عروسک شبیه به‌خود، مرگش را جعل کرد و سپس قبل از فرار عروسک را بین اجساد واقعی قرار داد.

داستان فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطا

در برهه‌ای از تاریخ اروپا و در قرون وسطا، زنان راهبه در دیرها نمی‌توانستند به راحتی مسیر زندگی خود را تغییر دهند. افرادی که در کلیسا یورک فعالیت می‌کردند از انتخاب‌ها و کارهای جوآن، راهبه‌ی سرکش و عصیانگر عصبانی بودند.

اسقف‌اعظم یورک به نام ویلیام‌میلتون در یک سند که قدمت آن به سال ۱۳۱۸ میلادی بازمی‌گردد نوشت: او اکنون در معرض خطرات بزرگی قرار دارد که به روح و شهرت وی صدمه می‌زند.

شواهدی که محققان درمورد جوآن به دست آوردند، نشان می‌داد او از عروسکی مشابه بدن خود استفاده و آن را در جایی دفن‌ کرد تا با این مرگ ساختگی خود را برهاند، زیرا فرار از صومعه برای او یک ضرورت بسیار فوری بود که بر تمام خطرات آن از جمله خطر غضب کلیسا و تمایل آنها به انتقام، سایه افکنده بود.

داستان فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطا

یکی از یادداشت های موجود در این پرونده همچنین توضیح داد، او چگونه یکی از بیماری‌های کشنده را شبیه سازی کرد و سپس وانمود کرد که در حال مردن است، سپس عروسک خود را در میان مردگان حقیقی در قسمت ممنوعه صومعه قرار داد.

پس از فریب موفقیت آمیز خواهران راهبه که عروسک را به گمان اینکه مرده واقعی است، دفن کردند جوآن از صومعه سنت‌کلیمونت فرار کرد و ۵۰ کیلومتر راه رفت تا اینکه به شهر بورلی رسید. اسقف از ماجرا آگاه شد و به یکی از زیردستان دستور جست و جو و بازگرداندن او به دیر را داد. میلتون اسقف اعظم نوشت: جوآن‌ طعمه اغوا و فحشا شد، زندگی متکبّرانه را انتخاب و به‌سمت زندگی شهوت‌انگیز و به دور از اطاعت و تواضع حرکت کرد.

هنوز کاملاً مشخص نیست که مقامات کلیسای قادر به یافتن جوآن شدند یا نه، آیا او به زندگی جدیدی پا گذاشت و یا داوطلبانه به صومعه بازگشت؟ اما ماجرای او می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز ترین داستان‌های دوران تاریکی باشد. 

داستان فرار هیجان‌انگیز یک راهبه از دیر در قرون‌وسطا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
فقط تو این کتابا دروغ مینویسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار