نکاتی ساده برای دکوراسیون داخلی شیک و ارزان
کد خبر: ۱۷۰۵۱۵
تاریخ انتشار: 2020 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

نکاتی ساده برای دکوراسیون داخلی شیک و ارزان

داشتن خانه‌ای با ظاهر جذاب و شیک بسیار مشکل است به خصوص اگر بودجه شما کم باشد. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که حتی با بودجه کم شما می‌توانید دکوراسیون داخلی شیک و ارزان داشته باشید.

طراحان داخلی طی سال‌های گذشته راز هایی را به اشتراک گذاشته اند که به صاحبان خانه اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانند با هزینه بسیار پایین دکوراسیون ساده و بی روح خانه خود را به یک دکوراسیون داخلی مدرن تبدیل کنند.

قرار نیست همیشه با صرف هزینه های بالا دکوری جدید خلق کنید یا مبلمان جدید بخرید یا کفپوش و پرده ها را تغییر دهید خلاق باشید! کارهای ساده ای انجام دهید که در اینجا به شما چند نمونه از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها برای زیبا سازی خانه خود کشف خواهید کرد.

تاثیر رنگ آمیزی و ترکیب رنگ در خانه

اولین نکته ای که در دکوراسیون خانه و منزل به چشم می‌آید رنگ آمیزی دیوار ها است. هر زمانی که وارد یک فضایی می‌شوید به ترکیب رنگ آن فضا دقت می‌کنید به عبارت دیگر رنگ آمیزی یک خانه میزان آرامش و جذابیت آن را تعیین می‌کند. برخلاف سایر عناصر طراحی داخلی، رنگ ارزان است. پیش از اینکه درگیر انتخاب رنگ شوید، رنگ مورد علاقه تان را در نظر آورید.

ترکیب رنگ فضا، بستگی زیادی به افرادی دارد که می خواهند در آن فضا زندگی کنند و بر طبق انتخاب شخصی و سلیقه آنها انجام می شود. ممکن است ترکیب رنگ ها طبق دیدگاه صاحب خانه باشد به عنوان مثال افرادی که فعال و پرانرژی هستند، رنگ های روشن را بیشتر ترجیح می دهند. این در حالی است که افرادی که بیشتر در خانه هستند رنگ های نزدیک به تیره را ترجیح می دهند.

بعضی افراد نیز به رنگ های خاص علاقه دارن و در طراحی خود از این رنگ ها استفاده می‌کنند اما پس از مدتی از این رنگ ها خسته یا پشیمان می‌شوند اما وقتی شما به رنگ صی علاقه دارید می‌توانید تنها برای یک دیوار از این رنگ استفاده کنید و سایر دیوار ها را از رنگ دیگر یا کاغذ دیواری استفاده کنید.بسیاری از افراد برای راحتی خود از رنگ سفید استفاده می‌کنند که اینکار بسیار غلط است زیرا یک خانه بی روح به شما تحویل داده می‌شود.

تعمیر وسایل به جای خرید وسایل

برای خرید وسایل جدید به بودجه زیادی نیاز داریدعلاوه بر هزینه های زیاد خرید وسایل جدید برای خانه بسیار زمان بر و دشوار است به همین علت شما می‌توانید با تغییرات کوچک در ظاهر وسایل قدیمی که در خانه از آنها استفاده میکردید باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه شوید.
در اینجا به نمونه هایی از این تغییرات اشاره میکنیم:

کابینت های قدیمی را رنگ کنید؛ همانند رنگ آمیزی دیوار های خانه رنگ کابینت های قدیمی نیز خسته کنند می‌شود و باید یک رنگ انتخاب کنید و یک تغییر دکوراسیون ارزان انجام دهید.

مبل قدیمی را با تعویض روکش به یک دست مبل جدید تبدیل کنید؛ به جای هزینه کردن برای یک مبل کاملا جدید، یک رویه ارزان و زیبا خریداری کنید تا مبلمان شما باعث تغییر فضای خانه شما شود.

بالش ها و کوسن های قدیمی را نو کنید؛ اگر شما مدت زیادی است که از یک مدل پارچه‌ی بالشت‌ و کوسن‌ استفاده کرده‌اید، به جای خرید کوسن‌های جدید روکش آن‌ها را عوض کنید.

و بسیاری از تعمیرات و تغییرات دیگری که برای شما ارزان تمام می‌شود.

استفاده از گل و گیاه برای تغییر دکوراسیون:

استفاده از گیاهان و گلها به خانه شما رنگ ، جذابیت و عطر اضافه می کنند. اگر اطلاعاتی از گیاهان و نگهداری آنها ندارید می توانید از گل فروشی ها و مقالات اینترنتی استفاده کنید.

همچنین اگر نگهداری و مراقبت از گلها برای شما دشوار است می‌توانید از گل های مصنوعی استفاده کنید.

استفاده از آیینه های دکوراتیو:

آینه ها ارزان ترین فاکتور برای ایجاد آثار هنری هستند. قرار دادن یک آیینه بر روی یک دیوار خالی و خسته کنند با با یک فریم زیبا یک ایده جذاب و بسیار ساده برای یک تغییر دکوراسیون شیک و ارزان مناسب است.

 از آنها برای افزودن روشنایی و درخشش به دیوارها نیز می‌توانید استفاده کنید. آیینه رنگ ها را منعکس می‌کند و باعث روشناییی بیشتر می‌شود و همچنین باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود آینه ها را میتوان با اشکال متفاوت با هم ترکیب کرد و بر روی دیوار نصب نمود.

استفاده از استیکرها روی دیوار:

یکی دیگر از راهکار های بسیار ارزان استفاده از برچسب ها می‌باشد با توجه به مکان استفاده طرح های مختلفی دارند و می‌توانید در اتاق ها و پذیرایی از آنها استفاده کنید.

نکات قابل توجهی که در مدل های دکوراسیون داخلی 2019 مورد توجه بود استفاده از طرح های هندسی ، ساده بودن طراحی ها ، استفاده خلاقانه از فلز و استفاده از آثار دست ساز.

امیدوارم با خواندن این راهنما به یک ایده مناسب برای تغییر دکوراسیون خانه خود دست پیدا کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار