عواقب وحشتناک پذیرش درمان‌های طب‌سنتی چین در سازمان بهداشت جهانی
کد خبر: ۱۷۰۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
طب سنتی چین و انقراض حیوانات؛
یکی از قربانیان طب سنتی چینی مورچه خوار پولک دار پانگولین است. آمار‌ها نشان می‌دهند استفاده از فلس مورچه‌خوار به عنوان طلسم و فلس و گوشت این حیوان برای درمان برخی بیماری‌ها در طب سنتی چین، باعث شده شکار و قاچاق بی‌رویه این پستاندار رونق بگیرد. اگر روند پرشتاب شکار و قاچاق این مورچه‌خوار به همین شکل ادامه پیدا کند، باید به زودی شاهد انقراض آخرین پستاندار فلس‌دار روی زمین باشیم.

طب سنّتی چین در حال نابود کردن حیوانات

طب سنّتی چین در حال نابود کردن حیواناتاختصاصی«تابناک با تو»؛ فعالان‌محیط زیست، سازمان بهداشت جهانی را به از بین بردن گونه‌های حیوانات در معرض خطر از طریق تصویب صدها روش درمان چینی سنتی در دستورالعمل های بین المللی خود متهم کردند.

فعالان محیط زیست بر این باورند که در بسیاری از درمانهای طب سنتی چینی از اعضای بدن حیوانات استفاده می شود که این امر فشار زیادی را روی گونه های در معرض خطر مانند جگوار و مورچه خوار پولک دار (پانگولین) و کرگدن ایجاد می کند.

عواقب وحشتناک پذیرش درمان‌های طب‌سنّتی چین در سازمان بهداشت جهانی!

سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد در فهرست دسته بندی بین المللی امراض، طب سنتی چینی به عنوان درمان ۴۰۰ مورد پذیرفته شده است.

محافظان طبیعت، از جمله گروه پانثرا Panthera برای حفاظت از گربه های بزرگ و آژانس تحقیقات محیط زیست و صندوق حفاظت از حیات وحش، هشدار داده اند، پذیرش چنین امری از سوی یک سازمان با نفوذ و مؤثر مانند سازمان بهداشت جهانی می تواند منجر به از بین رفتن سریع گونه های سالم شود.

عواقب وحشتناک پذیرش درمان‌های طب‌سنّتی چین در سازمان بهداشت جهانی!

تصمیم سازمان بهداشت جهانی، یک ماه پس از آن است که یک کامیون بزرگ از پوست حیوان پانگولین از سنگاپور به ویتنام قاچاق می شد و همچنین سی تُن از اجزای بدن این حیوان در مالزی کشف شد.

رئیس صندوق حمایت از حیوانات «آنیش أندریا» گفت: تصمیم سازمان بهداشت جهانی «نادیده گرفتن داده های قانع کننده» است؛ داده هایی که نشان می دهد تجارت حیات وحش باعث افزایش مرگ و میر نگهبانان جنگل ها، کارمندان محافظت از محیط زیست و جنگل نشینان شده است.

گفتنی است، چین قصد دارد تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی برای هر شهروند چینی خدمات اساسی طب سنتی چینی را فراهم کند و تا آغاز سال ۲۰۳۰ میلادی خدمات طب سنّتی در شهرهای مختلف چین جزوی از مراقبت های بهداشتی خواهد بود.

عواقب وحشتناک پذیرش درمان‌های طب‌سنّتی چین در سازمان بهداشت جهانی!

طب سنتی چین مرزهای این کشور را درنوردیده و در ۱۸۳ کشور جهان رواج یافته است. طرفداران طب سنتی چینی همواره تلاش کرده‌اند این طب را به جریان اصلی بهداشت و درمان جهانی مرتبط کنند و به نظر می‌رسد با پذیرش طب سنتی از سوی WHO اینک آنها توانسته‌اند به موفقیت بزرگی در این مسیر دست یابند.

یکی از قربانیان طب سنتی چینی مورچه خوار پولک دار پانگولین است. آمارها نشان می‌دهند استفاده از فلس مورچه‌خوار به عنوان طلسم و فلس و گوشت این حیوان برای درمان برخی بیماری‌ها در طب سنتی چین، باعث شده شکار و قاچاق بی‌رویه این پستاندار رونق بگیرد.

اگر روند پرشتاب شکار و قاچاق این مورچه‌خوار به همین شکل ادامه پیدا کند، باید به زودی شاهد انقراض آخرین پستاندار فلس‌دار روی زمین باشیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
5
12
يه كم ديگه جهان اينجوري از كره زمين محافظت كنه هممون بايد بشينيم روزگار قحطعي و انقراض خودمون رو دور هم جشن بگيريم!!!!
از كشور خودم گرفته تا چين و ماچين و استراليا و آمريكا كلهم مخلص اين نگهداري از طبيعتم!!!!!!!!!!!!!!!!
چيكار كنم حالا جز اينكه حداقل به اين دختر 15 ساله با شعور
گرتا تنبرگ بگم جون هر كي دوست داري بجنب و جهان را از اين وضعيت آگاه كن! بازم ماشاا... به غير اين دختر كه الان نور چشم منه!!
دمش گرم.
بقيتون بشين نگاه كنين!
همت ما فعلا همينه!
غلام همت آنم كه باشد
چو حافظ بنده و هندوي فرخ! :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
15
این چینی ها با این جمعیت شان آفت و بلای آینده بشریت هستند
50 سال دیگه مشخص میشه این حرف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار