توضیح درباره دانشجویانِ مشکوک به کرونا
کد خبر: ۱۷۰۰۰۲
تاریخ انتشار: 2020 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت: حال همه دانشجویان ایرانی منتقل شده به ایران ظاهرا خوب است. یک نفر علائم جزیی دارد که البته همگی در یک مرکز نگهداری می شوند.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت: حال همه دانشجویان ایرانی منتقل شده به ایران ظاهرا خوب است. یک نفر علائم جزیی دارد که البته همگی در یک مرکز نگهداری می شوند.

توضیح درباره دانشجویانِ مشکوک به کرونا

دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

حال همه دانشجویان ایرانی منتقل شده به ایران ظاهرا خوب است. یک نفر علائم جزیی دارد که البته همگی در یک مرکز نگهداری می شوند تا کاملا مورد معاینه قرار گیرند و نسبت به وضعیتشان اطمینان حاصل شود.

 همه افراد تحت مراقبت هستند و هیچ کس ترخیص نشده است. تقریبا نیمی از افراد بانوان هستند و بعضی خانواده هستند.

تاکنون 9 مورد مشکوک به کرونا در کشور مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند و هیچکدام مبتلا به کرونا نبودند.

 دانشجویان ایرانی منتقل شده حداقل 14 روز در یک محل نگهداری و تحت نظر و مورد مراقبت قرار خواهند داشت

هیچ موردی از ورود ویروس کرونا به ایران تا الان نداریم و مواردی که بوده آنفولانزاهای نوع B و یا انواع دیگر بوده که در کشور از قبل بوده البته موج دوم آنفولانزا در کشور در حال فروکش هست.

از نظر امکانات تشخیصی درباره کرونا در داخل کشور هیج مشکلی نداریم.

معمول هست که با تغییر فصل این نوع ویروسهای آنفولانزا فروکش کنند اما ما آمادگی خود را حفظ خواهیم کرد و ذره ای از مراقبت فروگذار نخواهیم کرد.

پروازهای بین ایران و چین لغو شده ولی آمادگی وجود دارد که اتباع ایرانی از جین به ایران و اتباع جینی از ایران به چین منتقل شوند.

در خصوص تشخیص و مراقبت؛ در سطح استاندارد قرار داریم و برخی فیلمهایی که درباره کشورهای دیگر منتشر شده اند جنبه تبلیغاتی دارد و مردم عزیز مقایسه نکنند.

پرسنل امدادی در این مورد اعم از اورژانس و وزارت بهداشت که در حال مراقبت از ورود کرونا به کشور هستند یا در موارد مشکوک حاضر می شوند، در کار خود متخصص هستند و به مردن عزیز تضمین می دهیم.

همه تلاش ما این است و اگر کسی به کرونا مبتلا شد به صورت شفاف و روشن اعلام خواهیم کرد. تا کنون چنین موردی نداشتیم.

مسافران ورودی به سه دسته تقسیم می شوند

گروه اول هیج علامتی از سرما خوردگی و آنفولانزا ندارند. اینها بعد از معاینه اولیه به منزل می روند و از آنها خواهش می کنیم تا دو هفته در منزل بمانند و اگر علائمی در ایشان پیدا شد با فوریت به ما مراجعه کنند

گروه دوم کسانی که علائم جزیی سرماخوردگی دارند از اینها نمونه گیری می شود و به منزلشان می روند و علاوه بر توصیه های گروه اول ما تا 14 روز با ایشان در تماس هستیم تا خدای نکرده اگر مشکلی بود سریعا جهت درمان و مراقبت و قرنطینه این افراد تحت نظر قرار خواهند گرفت و به سرعت به مراکز مشخص شده، منتقل خواهند شد.

گروه سوم افراد ورودی مشکوک به ابتلا هستند که مستقیم به مراکز قرنطیه منتقل خواهند شد و تا دو هفته در آنجا مورد مراقبت هستند.

در تمام مبادی ورودی و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی افراد آموزش دیده جهت غربالگری موارد بالا حضور دارند.

جماران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار