چه چیزی انگیزه ترک سیگار می شود!
کد خبر: ۱۷۰۰
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
محسن راز افشار روان پزشک با اشاره به عواقب بسیار بد سیگار اظهار کرد:‌سیگار حاوی دو بخش توتون و کاغذ است که توتون حاوی نیکوتین و صدها ترکیب مضر است و موادی دارد که باعث تنگی عروق کرونر و بیماری‌های عروق ریوی و پیری زودرس می‌شود.

وی افزود: کسی که اهل ورزش باشد در صورت سیگار کشیدن دچار تپش قلب و تنگی تنفس می‌شود در عین حال سیگار کشیدن دندان‌ها را سیاه می‌کند، تنفس را بدبو می کند، هزینه زیادی دارد و به اقتصاد خانواده ضرر می رساند.

رازافشار با اشاره به سخت بودن ترک سیگار، تصریح کرد: دو سال طول می‌کشد تا آخرین ذرات دود سیگار از ریه پاک شود و گاهی پس از سه هفته اول تکانه‌هایی به سراغ فرد می آید که او را به سمت کشیدن سیگار میل می‌دهد اما بعد کم می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین راه برای ترک سیگار دانستن عواقب کشیدن آن و داشتن انگیزه لازم برای قطع ناگهانی سیگار است و می‌توان از آدامس‌های نیکوتین دار و چسب‌های خاص نیز استفاده کرد.

راز افشار با بیان اینکه روان درمانی و دارو درمانی از روش‌های دیگر ترک سیگار است، بیان کرد: شخص‌ همان طور که عادت کرده سیگار بکشد باید عادت کند که دیگر سیگار نکشد و یک بار تصمیم بگیرد و یک بار ترک کند.

این روان پزشک در پایان گفت: تا دو هفته اول برای شروع ترک سیگار اشتهای فرد زیاد می‌شود، بد اخلاق و تحریک پذیر و عصبی می‌شود که روان پزشک می‌تواند باعث شود که این شرایط سخت را به راحتی پشت سر گذاشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار