طرز تهیه‌ی خورشت داوود پاشا؛ با گوشت یا مرغ
کد خبر: ۱۶۹۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 February 05    -    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
خورش داوود پاشا یا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» یکی دیگر از غذا‌های اصیل و قدیمی ترکیه‌ای است که از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، یکی از شاهزاده‌های مشهور عثمانی گرفته است. این خورش خوشمزه که یک جور‌هایی شبیه خورش فسنجان خودمان است (البته بسیار ساده‌تر و بدون گردو) در کشور‌های سوریه و یونان هم پرطرفدار است.

طرز تهیه‌ی خورشت داوود پاشا؛ با گوشت یا مرغ«تابناک باتو» خورش داوود پاشا یا به قول خود ترک‌ها «کوفته داوود پاشا» یکی دیگر از غذا‌های اصیل و قدیمی ترکیه‌ای است که از ظاهرا نامش را از داوود پاشا، یکی از شاهزاده‌های مشهور عثمانی گرفته است. این خورش خوشمزه که یک جور‌هایی شبیه خورش فسنجان خودمان است (البته بسیار ساده‌تر و بدون گردو) در کشور‌های سوریه و یونان هم پرطرفدار است در ایران هم بسیار مشهور و محبوب است، چون هم بسیار لذیذ است و هم خیلی سریع آماده می‌شود. طرز تهیه خورش داوود پاشا اصل ترکیه با گوشت چرخ کرده یا مرغ را دراین مطلب بخوانید.

طرز تهیه‌ی خورشت داوود پاشا؛ با گوشت یا مرغ

مواد لازم

گوشت چرخ کرده مخلوط: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد متوسط و ۱ عدد بزرگ
پودر نعنا خشک: دو قاشق مرباخوری
رب انار ملس: ۳ قاشق غذاخوری
آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد معمولی: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه: به مقدار لازم
روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز‌ها را ریز و نگینی خرد کنید. پیاز‌ها را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. به پیاز‌های در حال تفت فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. وقتی پیاز‌ها طلایی شدند پودر نعنا را هم اضافه کنید و خیلی کم تفت دهید. سپس رب انار را اضافه کنید، دو لیوان آب بریزید و اجازه دهید این ترکیب جوش بیاید و غلیظ شود.

در این فاصله گوشت خورش را آماده کنید. یک عدد پیاز بزرگ را رنده کنید، آب پیاز را بگیرید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل و ادویه و ۳ قاشق غذاخوری آرد معمولی هم به آرد اضافه کنید. گوشت را با ادویه و آرد و پیاز خوب ورز دهید و به صورت قلقلی درآورید. به مدت یک ساعت گوشت‌های قلقلی را در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.

طرز تهیه‌ی خورشت داوود پاشا؛ با گوشت یا مرغ

حالا گوشت‌های قلقلی را در مقداری روغن تفت دهید و سرخ کنید. سپس گوشت‌های قلقلی سرخ شده را به مایه پیاز و رب اناری که درست کرده بودید اضافه کنید و اجازه دهید خورش داوود پاشا روی شعله ملایم گاز خوب جا بیفتد و مزه بگیرد. خورش داوود پاشا یک خورش کم آب و غلیظ است. خورش داوود پاشا را با نان یا برنج میل کنید.

نکته

خورش داوود پاشا را با مرغ هم می‌توانید درست کنید. برای این کار از گوشت چرخ کرده مرغ به جای گوشت چرخ کرده مخلوط استفاده کنید. اگر هم به جای مرغ از گوشت بوقلمون استفاده می‌کنید که چه بهتر. اگر طعم رب انار را دوست ندارید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در این صورت رب را هم با پیاز سرخ کنید تا طعم خامی رب گرفته شود.

مجله افق کوروش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
1
مزخرف مثل همه غذاهای ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار