مجلس با پدیده زیرمیزی برخورد جدی می کند
کد خبر: ۱۶۹۶
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
عبدالرحمان رستمیان امروز به مناسبت نخستین سالگرد اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از برنامه‌های ارزشمندی بود که در کشور اجرا شد؛ نخستین هدف این طرح، کاهش هزینه‌های پرداختی توسط مردم و همچنین دسترسی عادلانه به خدمات درمانی است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هدف دیگر طرح تحول نظام سلامت، ارتقای کیفیت خدمات و اصلاح اقداماتی بود که بیماران برای تهیه دارو و لوازم باید انجام می‌دادند و به خارج از بیمارستان می‌رفتند تا دیگر بیماران دغدغه‌ای برای این کار نداشته باشند.

رستمیان گفت: هدف دیگر طرح تحول نظام سلامت، ساماندهی پرداخت‌های خارج از تعرفه بود؛ طرح تحول نظام سلامت جهت توجه به تعهدات دولت و نظام سلامت در برنامه پنجم توسعه اجرایی شد که در سال‌های اول و دوم باید اجرا می‌شد.

وی تصریح کرد: اکثر مواردی که در طرح تحول نظام سلامت آمده، تعهد دولت بوده و در این طرح، تعرفه‌های غیرمتعارف اصلاح شده است، همچنین با جدیت پیگیر زیرمیزی هستیم و هر جا خارج از تعرفه پرداختی صورت گیرد، با آن برخورد می‌کنیم.

رستمیان افزود: نکته مهم در طرح تحول نظام سلامت این است که استراتژی داشته باشیم و منابع کارایی خودش را داشته باشد؛ این امر نیز با تعامل دولت و مجلس امکان‌پذیر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در سالگرد اجرای این طرح از دولت به خاطر اجرای آن باید قدردانی کرد که اولویت کارش را بر نظام سلامت گذاشت و در این زمینه خدمت بزرگی به مردم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که باید روی آن کار شود، بحث پیشگیری است؛ در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها دولت سالانه متحمل هزینه‌های سنگین می‌شود، در صورتی که اگر پیشگیری و تشخیص به‌موقع بسیاری از بیماری‌ها را داشته باشیم، بسیار کمتر از هزینه اولیه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح و برطرف کردن مشکلات آن، گام مهمی در زمینه خدمت به مردم داشته باشیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار