نژادپرستی خبرگزاری‌های معروف علیه یک فعال محیط زیست
کد خبر: ۱۶۹۰۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
این فعال اوگاندایی با انتشار ویدئویی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: این اولین بار است که او تعریف کلمه نژادپرستی را فهمیده ‌است. او پرسید: چه توجیهی برای حذف او که جزئی از عکس بوده وجود داشته است؟! فیلم او در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده و...

نژادپرستی خبرگزاری‌های معروف علیه یک فعال محیط زیست

نژادپرستی خبرگزاری‌های معروف علیه یک فعال محیط زیستاختصاصی «تابناک باتو» ـ وانیسا ناکیت فعال محیط‌ زیست آفریقایی، رسانه‌های جهان را به نژادپرستی متهم کرد، زیرا خبرگزاری‌ها تصویر او را از یک عکس دسته جمعی که چهار فعال محیط زیست سفید پوست هم در آن حضور داشتند، حذف کردند. در این عکس دختر سوئدی گرتا تونبرگ هم به چشم می‌خورد!

آژانس خبری آمریکایی آسوشیتدپرس، اخباری مبنی بر حضور تعدادی از فعالان محیط‌ زیست در مجمع داووس منتشر کرد و در تصویر چهار فعال سفید پوست دیده می‌شدند، در حالی که تصویر اصلی حاوی یک فعال پنجم اوگاندایی به نام وانیسا ناکیت هم بوده است. آژانس‌های دیگر از جمله رویترز نیز به تبعیّت از آسوشیتدپرس تصویر بُرش داده شده را بدون دختر اوگاندایی منتشر کردند.

این فعال اوگاندایی با انتشار ویدئویی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: این اولین بار است که او تعریف کلمه نژادپرستی را فهمیده ‌است. او پرسید: چه توجیهی برای حذف او که جزئی از عکس بوده وجود داشته است؟! فیلم او در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شده و همبستگی قابل توجهی به دست آورده و بسیاری از کاربران از این اتفاق عصبانی شده اند.

نژادپرستی خبرگزاری‌های معروف علیه یک فعال محیط زیست

ثیو‌کولین‌ماوس فعال محیط زیست هفده ساله ایرلندی در این باره گفت: این شرم آور است که نه تنها آفریقا مورد غفلت واقع می‌شود بلکه از روی عمد از تصویر نیز حذف می‌گردد.

ناکیت عنوان کرد این حادثه تلاشی برای پاک کردن صدا‌های سیاه و قهوه‌ای در گفتگو‌های پیرامون تغییرات آب و هواست و خاطرنشان کرد افرادی مانند او در برابر گرم شدن کره‌ی زمین آسیب پذیری بیشتری دارند.

در تلاش برای توجیه آنچه اتفاق افتاده، مدیر بخش عکاسی آسوشیتدپرس به روزنامه Buzzfeed انگلستان گفت: عکاس تصویر را به دلیل خانه‌ی موجود در پس زمینه برش داده که باعث شده تصویر وانیسا ناخواسته کات شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
2
13
حماقت محض
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
1
11
عدر بدتر از گناه

نژادپرستی نهادینه شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
2
8
برای اینکه یک فعال محیط زیست باشی باید هم سفید پوست باشی هم با ارباب ثروت و قدرت باشی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
2
9
جای تأسف دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
خجالت آوره حالا خوبه مثل ایران زندانی نشدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار