شمار جان‌باختگان زلزله ترکیه به ۲۹ نفر رسید
کد خبر: ۱۶۹۰۲۱
تاریخ انتشار: 2020 January 26    -    ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
سازمان آفاد ترکیه: تاکنون 29 نفر بر اثر زلزله 6.8 ریشتری شب گذشته در شرق کشورمان جان باخته اند.

به گزارش آناتولی؛ مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد» امروز شنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار جان‌باختگان ناشی از زمین لرزه‌ 6.8 ریشتری که شب گذشته استان «الازیغ» در شرق ترکیه را لرزاند و در چندین استان دیگر نیز احساس شد، به 29 نفر افزایش یافته است. شمار مجروحان این حادثه نیز به 1030 تن رسیده است.

همچنین عملیات جست‌وجو و نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند در 3 ساختمان در مالاتیا نیز ادامه دارد.

آفاد همچنین خاطر نشان کرد که پس از زمین لرزه 6.8 ریشتری در شهرستان سیویرجه استان الازیغ تا ساعت 07.50 به وقت محلی 12 زمین لرزه به بزرگی 4 و بالاتر رخ داد و تعداد کل پس لرزه ها نیز به 274 رسیده است.

این نهاد همچنین تاکید کرد: "فرودگاه الازیغ در حال فعالیت است. قطعی کوتاهی در شبکه ارتباطی رخ داد و این مشکل برطرف شده است. در خطوط برق و گاز طبیعی مشکلی وجود ندارد. در مجموع 1162 پرسنل جستجو و نجات و 233 دستگاه خودرو از تیم های آتش نشانی و تیم های جستجو و نجات نیروهای ژاندارمری به منطقه اعزام شدند.

تاکنون 1167 متخصص امداد و نجات، 18 سگ زنده یاب، بیش از 6 هزار چادر خانوادگی، 400 چادر عمومی، نزدیک به 12 هزار تشک و در حدود 19 هزار پتو از سوی آفاد به منطقه فرستاده شده است.

همچنین سازمان حلال احمر ترکیه نیز 202 متخصص امداد و نجات، 4 آشپزخانه متحرک، 2 آشپزخانه صحرایی، نزدیک به 16 هزار پتو، 6 هزار تشک، 1600 دستگاه گرمازا و هزاران بسته آماده غذایی را به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که احتمال بروز خسارات در شهرستان «سیویرجه» استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است و ارتش نیز آماده انجام اقدام‌های لازم است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز تاکید کرد که اقدام‌های قانونی علیه افرادی که شهروندان را با انتشار مطالب و تصاویر بی‌اساس در رسانه های اجتماعی تحریک می‌کنند، انجام خواهد شد.

وی افزود که تمام کمک‌ها برای زلزله‌زدگان در شرق کشور با هماهنگی مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) صورت می‌گیرد.

عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار