پرواز داخلی از فرودگاه امام
کد خبر: ۱۶۸۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
از نظر برخی از کارشناسان انجام پروازهای داخلی و انتقال آن از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام موردی بوده و این معنای انجام پرواز داخلی به صورت همیشگی در فرودگاه امام نیست.

پرواز داخلی از فرودگاه امام

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ایران مشهور به انجام پروازهای خارجی است اما باید بدانید که یک‌سری از پروازهای داخلی هم جدیدا از آنجا انجام می‌شود. افتتاح ترمینال سلام باعث شده است که برخی پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام شود.

البته باید گفت که انجام پرواز داخلی از فرودگاه امام به معنای این نیست که پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد لغو شده است بلکه این پروازها از طریق هردوی این فرودگاه‌ها انجام می‌شود. با خرید بلیط هواپیما علی بابا برای فرودگاه امام به راحتی می‌توانید بلیط پرواز داخلی خود را از این فرودگاه انجام دهید.

خرید بلیط هواپیما برای فرودگاه امام

همچنین هدایت و پرواز برخی پروازهای داخلی به فرودگاه امام به معنای این نیست مسیرهای مشخصی به فرودگاه امام منتقل شده است و پروازهای مشخصی از پروازهای داخلی از این فرودگاه انجام می‌شود بلکه این پروازهای داخلی به این معنا است که به دلیل محدودیت پروازها از ساعت24 تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد، انجام آنها از طریق فرودگاه امام صورت می‌گیرد. چراکه برخی مسیرها در این ساعات در فرودگاه مهرآباد بسیار پرتررد و شلوغ است.

علاوه بر این برخی از پروازهای به هم متصل یا به اصطلاح کانکشن را نیز در فرودگاه امام انجام می‌دهند تا یک مسافر مجبور نباشد به هر دوی فرودگاه ها یعنی مهرآباد و امام سفر داشته باشد. بلیط هواپیما برای فرودگاه امام برای پروازهای داخلی به راحتی قابل خرید است.

یکی دیگر از مزایای انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام، کاهش ترافیک است چراکه شهرستان‌های کنار فرودگاه مانند ساوه، قم، پرند و... دیگر لازم نیست به مهرآباد بروند و در همان فرودگاه امام می‌توانند بلیط پرواز داخلی خود را انجام دهند. از دیگر مزیت‌های آن نیز بالا بردن قدرت انتخاب مسافران است چرا که به راحتی می‌توانند انتخاب کنند پرواز داخلی خود را از فرودگاه مهرآباد انجام دهند یا از فرودگاه امام.

طبق گفته کارشناسان این امر، شروع پرواز داخلی از فرودگاه امام به دلیل نیاز مسافران انجام شد و اکنون هم بر اساس نیاز بازار این پروازها انجام شده و تعداد آنها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

همه چیز درباره فرودگاه اهواز

پرواز داخلی از فرودگاه امام

البته از نظر برخی از کارشناسان انجام پروازهای داخلی و انتقال آن از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام موردی بوده و این معنای انجام پرواز داخلی به صورت همیشگی در فرودگاه امام نیست. با افتتاح ترمینال سلام برخی از پروزاها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام منتقل شد اما برخی کارشناسان می‌گویند این کار به معنا انتقال همیشگی نیست.

این امر صرفا به دلیل تمایل ایرلاین‌ها برای انجام پروازها از فرودگاه امام عملی شد چراکه برخی پروازها از فرودگاه امام مقرون به صرفه تر بود.

چرا خرید بلیط هواپیما فرودگاه امام

یکی دیگر از دلالیل خرید بلیط پرواز داخلی از فرودگاه امام مسئله اقتصادی آن است چرا که برای مسافران و ایرلاین‌ها انجام این سفرها از فرودگاه امام راحت‌تر و اقتصادی‌تر است.

البته از نظر کارشناسان انجام پروازهای داخلی کوتاه اصلا از طریق فرودگاه امام توجیح اقتصادی ندارد و باید این طرح درباره پروازهای طولانی مدت انجام شود چرا که خود مسیر رفت و برگشت به مسیر فرودگاه امام به دلیل زیاد بودن مسیر و خارج از شهر بودن آن باعث می‌شود مسافر هزینه بالایی صرف کند و در نتیجه استقبال خوبی از این طرح نشود.

پروازهایی باید از طریق فرودگاه امام انجام بگیرد که شامل مسیری طولانی باشد و همچنین از طریق ایرلاین‌ها تخفیفاتی به مسافران داده شود که زمانی که مسافر بین انتخاب در میان فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد می‌ماند، فرودگاه مهرآباد را انتخاب کند.

به‌طور کلی باید گفت فلسفه ساخت فرودگاه امام کم کردن حجم مسافرت‌ها و پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام بود چرا که باعث می‌شود مزاحمت برای ساکنین تهران کم شود و حجم آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک در تهران کمتر شود. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا سفر خود را آغاز کنید.

پرواز داخلی از فرودگاه امام

از نظر کارشناسان منتقل کردن تمامی پروازها به فرودگاه امام کاری بسیار درست است چرا که از مشکلات ناشی از بودن فرودگاه مهرآباد داخل تهران بسیار کم می‌کند و علاوه بر مزیت زیست محیطی مزیت اقتصادی نیز خواهد داشت. در این مسیر کیش ایر اولین ایرلاینی بود که این آمادگی را از خود نشان داد و پرواز داخلی کیش را از تهران از فرودگاه امام خمینی انجام داد.

با توجه به این مسئله‌ای که سال‌ها برای ایرلاین های داخلی مطرح شده است انجام سریع و هرچه بیشتر آن ممکن است بسیار به نفع مسافران باشد اما باید توجه داشت که تحقیقات و مطالعات میدانی و دانشگاهی لازم نیز در این زمینه انجام گیرد تا این طرح برای گسترش خود با مشکل روبرو نشود و چرا که انجام بیشتر این امر موجب گسترش ظرفیت‌های پروازهای داخلی و توسعه و رشد گردشگری داخلی خواهد شد.

خرید بلیط راحت‌تر و تسهیل دسترسی مسافران شهرهای نزدیک به فرودگاه امام همانطور که بخش قبل مقاله آورده شد بسیار می‌تواند به استقبال از پروازهای داخلی کمک کند و آن را گسترش دهد. ساکنان شهرهایی مانند شهریار، تهران، قم، کاشان، ساوه، اندیشه و... دسترسی ساده‌تری به فرودگاه امام نسبت به فرودگاه مهرآباد دارند و در نتیجه همین امر باعث می‌شود استقبال بهتری از انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام انجام گیرد.

لازم به ذکر است ایرلاین هایی که تاکنون به انجام پرواز داخلی از فرودگاه امام پرداخته اند شرکت‌های هواپیمایی کیش ایر، ایران ایر، تابان و... بوده‌اند و همچنین برای ایرلاین‌هایی که این کار را انجام دهند تسهیلاتی برای انتقال پروازهای خود به فرودگاه امام در نظر گرفته شده است. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید پرواز خود را در فرودگاه امام رزرو کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
0
چقدر توجیهات کم عمقی در این خبر وجود دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
باید اسمش را بگزارند فرودگاه بین الداخلی چون هیچ پرواز خارجی غیر از نجف و کربلا ندارد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار