باران به دادِ استرالیایی‌ها رسید +عکس
کد خبر: ۱۶۸۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 17    -    ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
طوفان و بارش باران در استرالیا خرسندی آتش‌نشان‌ها را به‌همراه داشت که طی چند ماه اخیر به‌شدت درگیر مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در این کشور بودند.

شروع باران و طوفان در استرالیا از اواخر روز پنجشنبه، موجب مهار بخش گسترده‌ای از آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه این کشور شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس پیش‌بینی‌ها، بارش باران و طوفان در روزهای آینده نیز در ایالت‌های جنوبی این کشور که طی چند ماه اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده بودند، ادامه خواهد داشت.

این آتش‌سوزی‌ها که از شهریور ماه آغاز شد، موجب جان باختن ۲۹ نفر، کشته شدن میلیون‌ها حیوان و سوختن میلیون‌ها هکتار پوشش گیاهی و بیش از ۲۵۰۰ خانه شد. شدت آتش‌سوزی‌ها به حدی بود که جانورانی مانند «کوالا» و «والابی» و انواعی از گیاهان بومی استرالیا در لیست گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفتند.

باران به دادِ استرالیایی‌ها رسید

آتش‌نشان‌ها در سه ایالت جنوبی «ویکتوریا»، «نیو سوث ولز» و «کوئینزلند» که بیشترین آسیب را از این آتش‌سوزی‌ها دیده‌اند، اعلام کردند بارش باران موجب خاموش شدن تمامی مناطقی که طعمه حریق شده‌اند نخواهد شد اما کار آن‌ها را بسیار آسان خواهد کرد.

علاوه بر آتش‌نشان‌ها، کشاورزان استرالیایی نیز که سه سال را در خشکسالی به سر برده بودند از وقوع این بارش‌ها ابراز خرسندی کردند.

با این حال شدت بارش‌ها به گونه‌ای است که خطر وقوع سیل و کنده شدن درختان را افزایش می‌دهد و این احتمال وجود دارد که با افزایش سطح آب‌های سطحی تمساح‌ها به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

ریزش‌های جوی از غلظت دودی که آسمان استرالیا را پوشانده بود کاسته است اما شهرهای سیدنی، ملبورن و کانبرا همچنان جزو صد شهر آلوده جهان قرار دارند.

وقوع این آتش‌سوزی‌ها، انگشت اتهام را به سوی «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا برده است که با سیاست‌های سهل‌انگارانه در قبال تغییرات اقلیمی و پیروی از دستورکار سرمایه‌داری آمریکا، باعث بروز این فاجعه شده است.

باران به دادِ استرالیایی‌ها رسید

موریسون پس از آن‌که مورد اعتراض و انتقاد شدید شهروندان این کشور قرار گرفت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» به کم‌کاری دولت در قبال کنترل و مهار آتش‌سوزی‌های مهیب این کشور اعتراف کرد.

در استرالیا فصل‌های سال با نیمکره شمالی تفاوت دارند و اکنون در استرالیا اواسط تابستان است و از همین رو مقام‌های این کشور باید خود را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های هم‌زمان با افزایش دما آماده می‌کردند.

گرمای هوا و آتش‌سوزی تابستانی در استرالیا امری متداول است، اما آتش‌سوزی‌های امسال زودتر از موعد معمول آغاز شده و افزایش شدید دما و بادهای گرم هم آن را تشدید کرد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
و خدایی که همین نزدیکیهاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار