بیشتر جاده‌های سیستان‌ و بلوچستان باز شدند
کد خبر: ۱۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار: 2020 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
یک مقام مسؤل مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به بازگشایی اغلب جاده‌های مسدود هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان که به دلیل سیلاب مسدود شده بود، گفت: محور جاسک-‌کنارک که به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه محلی مسدود شده بود، باز شد.

یک مقام مسؤل مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به بازگشایی اغلب جاده‌های مسدود هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان که به دلیل سیلاب مسدود شده بود، گفت: محور جاسک-‌کنارک که به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه محلی مسدود شده بود، باز شد.

ایمان محرابی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور، اظهار داشت: در حال حاضر رصد تردد در جاده‌ها از طریق ۷۹۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۲۳۲ دستگاه ترددشمار انجام می‌شود.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: طبق‌ آخرین اطلاعات حاصل از رصد ۲۲۳۲ دستگاه ترددشمار جاده‌ای، در شبانه‌ روز گذشته کل تردد ثبت شده در جاده‌ها نسبت ‌به روز قبل‌ ۱۱.۴ درصد افزایش دارد، در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۵.۹ درصد، بیشترین تردد بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شد.‌

* ‌برف و باران در جاده‌های ۴ استان

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه بارش خاصی در محورهای شمالی کشور گزارش نشده است، ‌از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و ‌گفت: هم‌اکنون شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل و همدان هستیم.

وی تأکید کرد: راننده‌ها برای تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در خودرو خود داشته باشند.

* اعمال محدودیت ترافیکی در هراز و کندوان

محرابی‌نیا اضافه کرد: در ‌محور کندوان‌ تردد ‌کامیون و تریلر و در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: تردد کامیون غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی‌ از ساعت ۶ تا ۲۴ امروز و فردا در محور هراز ممنوع است.

وی اظهار کرد: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۶ روز شنبه ۲۸ دی‌ماه از محورهای‌ هراز، کندوان، فیروزکوه و جاده تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

محرابی‌نیا اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ روز جمعه ۲۷ دی‌ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام ‌پلیس راه منطقه تردد خودرو از ساعت ۱۸ تا ۲۳ روز جمعه‌ از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

‌*‌ ‌انسداد ۱۰ جاده ‌به دلیل نبود ایمنی ‌و سیلاب

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به بازگشایی اغلب جاده‌های مسدود هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان که به دلیل سیلاب مسدود شده بود، گفت: محور جاسک-‌کنارک که به دلیل بارش باران و طغیان رودخانه محلی مسدود شده بود بازگشایی شد.

محرابی‌نیا گفت:‌ در حال حاضر جاده فرعی شمشک - دیزین‌، محور رامیان- اولنگ - شاهرود، محور قدیم خرم‌آباد-پل دختر، محور ‌و جاده شهداد-نهبندان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها افزود: همچنین در حال حاضر جاده وازک-بلده در استان مازندران، محور ‌سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور گنجنامه - توسرکان در استان همدان، محور پونل -خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل و محور سروآباد -پاوه‌ واقع در استان کردستان‌ و محور بندرلنگه- بندرخمیر در استان هرمزگان به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

* آزادراه قزوین-کرج پرترددترین جاده‌ کشور

محرابی‌نیا گفت: در ‌۲۴ ساعت گذشته بیشترین تردد ‌در آزادراه‌ قزوین-کرج، آزادراه کرج - تهران‌ و آزادراه ‌کرج‌-قزوین ثبت شد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار