اینگونه شیر طلایی تهیه کنید
کد خبر: ۱۶۷۹
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
شیر طلای نوشیدنی خوشمزه و فوق‌العاده سالم برای نوشیدنی خوشمزه و فوق‌العاده سالم برای نوشیدن در شب است.

عنصر اصلی در این نوشیدنی پرخاصیت زرد چوبه است. زردچوبه حاوی کورکومین (curcumin) و پلی فنل به عنوان ماده اصلی فعال است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ضد سرطان است. 

خواص شگفت همراه با فلفل 

چنانچه curcumin با فلفل سیاه ترکیب شود ویژگی مثبت بسیاری از جمله فعالیت ضد التهابی، ضد عفونی و ضد درد را به همراه دارد همچنین سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود، کلسترول خون کنترل می‌شود، عملکرد دستگاه گوارش بهبود می‌یابد، کبد سم زدایی می شود.

گفتنی است، این ترکیب به تنظیم متابولیسم بدن، کنترل فشار خون بالا، اختلالات عصبی و کاهش تری‌گلیسیرید هم کمک می‌کند.

شایان ذکر است اضافه کردن فلفل به زردچوبه به غذا، بهبود شرایط زیستی تا حدود 1000 برابر افزایش می‌یابد.

اینگونه شیر طلایی تهیه کنید 

در ابتدا باید خمیر زردچوبه تهیه شود که مواد تشکیل دهنده آن یک چهارم فنجان پودر زردچوبه، یک دوم قاشق چای خوری فلفل و نصف فنجان آب است.

تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و در قابلمه ریخته و اجازه دهید تا کاملا بپزند سپس حرارت را کم کنید تا لایه‌ای ضخیم از خمیر ایجاد شود سپس این مخلوط را در یخچال یا فریزر نگه داریدمرحله دوم تهیه این نوشیدنی، آماده سازی شیر طلایی است موادی که در تهیه این ماده استفاده می شود 1 فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل،‌یک‌ چهارم قاشق زردچوبه و عسل است.

تمام مواد مذکور را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و در همین حین به طور مداوم هم بزنید و اجازه ندهید به مرحله جوشیدن برسد سپس بر اساس ذائقه خود می‌توانید به آن عسل هم اضافه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار