فواید و مضرات پای مرغ که نمی دانید
کد خبر: ۱۶۷۸۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
پای مرغ در کشور ما مصرف زیادی ندارد اما این عضو از بدن مرغ در حال حاضر در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون چین و هند طرفداران زیادی داشته و مصرف بالایی دارد.

مرغ علاوه بر اینکه در بسیاری از غذاها جایگاه ویژه ای دارد حتی پای مرغ هم در انواع غذاها و خصوصا سوپ استفاده می شود. اما حرف های ضد و نقیضی درباره پای مرغ وجود دارد. در نهایت سوال این است که پای مرغ بخوریم یا نه؟ ادامه مطلب پاسخ را برایتان روشن می کند.

فواید و مضرات پای مرغ که نمی دانید

پای مرغ چه مصارفی دارد؟
پای مرغ در کشور ما مصرف زیادی ندارد اما این عضو از بدن مرغ در حال حاضر در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون چین و هند طرفداران زیادی داشته و مصرف بالایی دارد.

در میان مردم اروپا نیز مصرف آن در حال بالا رفتن است. البته درخصوص تاثیرات درمانی‌که مصرف آن می‌تواند همراه داشته باشد، مطالعاتی انجام شده است. این تحقیقات نشان‌دهنده این نکته هستند که پنجه مرغ منبع خوبی از یک‌سری املاح و پروتئین‌هاست و جدا از بحث تغذیه‌ای از نظر اقتصادی نیز پاسخگوی بخشی از مردم جامعه است که قدرت خرید گوشت را ندارند و مصرف آن می‌تواند تامین‌کننده بخشی از مواد مغذی بدن‌شان باشد. با این وجود میزان این مواد در حد چشمگیری نیست.

پای مرغ برای چه کسانی مضر است؟
پای مرغ به دلیل کلسترولی‌که دارد، بهتر است بیماران قلبی و عروقی که کلسترول خون‌شان بالاست در مصرف پنجه مرغ احتیاط به خرج دهند. البته ممکن است سوال عده‌ای این باشد که اگر کسی مشکل قلبی داشت، در هفته چند بار می‌تواند پنجه مرغ مصرف کند؟ پاسخ ما این است که‌چون شرایط بیماران قلبی با یکدیگر متفاوت است بنابراین نمی‌توان توصیه‌ای برای مصرف متعادل پنجه مرغ به افراد داشته باشیم. اما بهتر است که در مصرف آن افراط و تفریط نکنند تا دچار مشکل نشوند.

هرچند هنوز بحث در مورد فواید و مضرات احتمالی مصرف پنجه مرغ در میان کارشناسان وجود دارد و عده‌ای مصرف آن را توصیه و عده‌ای دیگر نفی می‌کنند و از طرف دیگر جذابیت کمی برای ایرانیان دارد اما بد نیست بدانید همین استان اردبیل در کشور خودمان یکی از مهم‌ترین صادرکننده‌های پنجه مرغ به کشورهای آسیای جنوب‌شرقی محسوب می‌شود و صادرات آن برای کشور ابتدا اشتغال‌زایی و سپس ارزآوری را همراه داشته است.

مواد مغذی پای مرغ
طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند :خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد.

فواید درمانی پای مرغ
• بهترین درمان برای پوکی استخوان

• بهترین درمان برای راشیتیسم

• بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها

• بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش

• بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی

• بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان

• بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید

• بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

• بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان

• بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

مضرات پای مرغ
میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است و از این رو زیاده‌وری در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک می‌باشد. بنابراین به افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه می‌شود هنگام مصرف، آن را با آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.

از آنجا که پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ در مرغ‌ها به آنها آنتی‌بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آنها هورمونی داده باشد که همه این‌ها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود، لذا به منظور استفاده از پای مرغ حتما آن را از مرغداری‌های ارگانیک و مطمئن تهیه نمایید.

منبع: الو دکتر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
17
ملت ایران پای مرغ بخورید که سال بعد تخم مرغم گیرتون نمیاد.
مریخ
|
United Kingdom
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
7
به خوردن پای مرغ راض شدیم اشغال مرغم که سوسیس و کالباس میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار