آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای سیل‌زده قطع است
کد خبر: ۱۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: 2020 January 14    -    ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۲۲۴روستای سیلزده این استان براثر شدت آسیب وارده ناشی از سیلاب به شبکه همچنان قطع است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۲۲۴روستای سیلزده این استان براثر شدت آسیب وارده ناشی از سیلاب به شبکه همچنان قطع است.

عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی آب آشامیدنی ۲۴۵ روستای این استان به دلیل آسیب به شبکه آبرسانی قطع شد که با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب تنها آب ۲۱ روستا وصل شده است.

وی گفت: همچنین ۵۳۳ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان در این مدت دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیروهای شرکت برق تاکنون برق ۴۶۳ روستا وصل شده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سیلاب اخیر خسارت ۶۱۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، ۳۳۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های شهری و ۶ میلیارد تومان به طرح‌های آب منطقه‌ای وارد کرده و آسیب سایر بخش‌ها نیز در دست بررسی است.

وی بیان کرد: همچنین در سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند.

ارجمندی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه‌روزی درحال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

وی بیان کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امدادرسانی و کمک به مردم سیلزده به مناطق مورد نظر اعزام شده‌اند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و پنج گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند.

وی از ایجاد و راه‌اندازی سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و افزود: هم اینک امداد هوایی بوسیله سه فروند چرخ‌بال و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آنها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

 

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار