ترفندهای مختلف جیب‌برها برای سرقت
کد خبر: ۱۶۷۶۹۵
تاریخ انتشار: 2020 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
اغلب افرادی که هندزفری استفاده می‌کنند بیش از دیگران در معرض سرقت قرار می‌گیرند، زیرا تشتّت و به‌ هم ریختگی دارند. دزد‌ها می‌توانند از این تشتت استفاده کنند و یا در حالیکه هندزفری بر گوش دارید، تلفن همراه را از دستتان بقاپند و فرار کنند. این روش معمولاً در قطار یا مترو کاربرد دارد.

ترفندهای مختلف جیب‌برها برای سرقت

ترفندهای مختلف جیب‌برها برای سرقتاختصاصی «تابناک باتو» ـ جیب‌بر‌ها با ترفند‌هایی حساب‌شده سراغ قربانیان خود می‌روند. اگر می‌خواهید با روش‌های آنان آشنا شوید با این گزارش همراه شوید:

۱. تنه زدن به قربانی: یکی از روش‌های کلاسیک پرطرفدار بین جیب‌برها، اغلب در مناطق شلوغ صورت می‌گیرد، او با شما برخورد می‌کند و سپس به آسانی اشیای موجود در جیبتان را به سرقت می‌برد.

۲. سوءاستفاده از هندزفری: اغلب افرادی که هندزفری استفاده می‌کنند بیش از دیگران در معرض سرقت قرار می‌گیرند، زیرا تشتّت و به‌ هم ریختگی دارند. دزد‌ها می‌توانند از این تشتت استفاده کنند و یا در حالیکه هندزفری بر گوش دارید، تلفن همراه را از دستتان بقاپند و فرار کنند. این روش معمولاً در قطار یا مترو کاربرد دارد.

۳. مترو و قطار: در این ‌روش مجرم در انتظار آخرین لحظه‌ای است که مردم در حال سوار شدن به قطار یا مترو هستند، او در آستانه در می‌ایستد و چند ثانیه قبل از به راه افتادن قطار و قبل از بسته شدن درب، جیبتان را خالی می‌کند و پیدا کردن او کار سختی خواهد بود.

ترفندهای مختلف جیب‌برها برای سرقت

۴. رستوران: اگر پالتو و یا کیف خود را به صندلی نشستن خود آویزان می‌کنید، قربانی سهل الوصول جیب‌بر‌ها خواهید بود، در چنین شرایطی ممکن است اتفاقات حواس‌پرت‌کن بسیاری برایتان رخ دهد.

۵. نقشه‌خوانی: دزد‌ها ممکن است در مکان‌های توریستی فعالیت و تظاهر به توریست بودن کنند. آن‌ها از شما کمک می‌خواهند تا نقطه مشخصی روی نقشه را به آن‌ها نشان دهید، و در حالی که شما با رعایت امانت‌داری در حال راهنمایی او هستید، در معرض سرقتش قرار خواهید گرفت.

۶. ترفند ریختن مایعات: این ترفند در نزدیکی خودپرداز‌ها رخ می‌دهد، جیب‌بر‌ها آب یا مایعات را عمداً روی لباس شما می‌ریزند سپس به طرز مبالغه آمیز و شدیدی از شما عذرخواهی می‌کنند و شخصاً شروع به پاک کردن آن می‌کنند، طبیعتاً در این ‌لحظه شما مورد سرقت قرار می‌گیرند.

ترفندهای مختلف جیب‌برها برای سرقت

۷. بچه‌های نیازمند: این حیله در خیابان‌ها و رستوران‌ها اتفاق می‌افتد، بچه‌هایی اجیر شده از شما طلب کمک می‌کنند. طبیعتاً دلتان می‌سوزد و کمکی می‌کنید، اما در همین لحظه ممکن است مورد سرقت از سوی دیگران قرار بگیرند.

۸. گل‌ها: شخصی می‌خواهد گل یا اسباب‌بازی به شما بفروشد. در حالی‌ که تلاش می‌کند تا آن را به شما بفروشد، قصد دارد به شما نزدیک شود، به شما دست بدهد و یا دست در گردنتان بیاویزد و نیّت شوم خود را عملی کند.

۹. خواندن تبلیغات: برخی جیب‌بر‌ها ممکن است این ترفند را به کار ببرند و از احساسات خیرخواهانه شما سوءاستفاده کنند، برگه‌ای که در آن اطلاعات انجام امور خیریه است را به شما بدهند تا بخوانید و در همین حال جیبتان را خالی می‌کنند.

۱۰. حمل کیسه‌های سنگین: این روش خبیثانه علیه افراد پیر و یا دارای معلولیّت رخ می‌دهد، آن‌ها به بهانه کمک کردن به این افراد و حمل بارهایشان دزدی می‌کنند.

۱۱. تله‌ی فروشگاه: برخی زنان گاهی کیف‌های خود را درون سبد فروشگاه می‌گذارند تا خرید کنند. سارق به بهانه کمک به شما نزدیک می‌شود و پس از دزدی فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. در نتیجه برای این‌که در معرض سرقت قرار نگیرید حواستان را جمع کنید و از هر کسی کمک نگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار