گران قيمت‌ترين پنير دنيا +عکس
کد خبر: ۱۶۷۴
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
 شايد باورتان نشود اما گرانقيمت ترين پنير جهان نه از شيرگاو و نه بز و گوسفند تهيه نمي شود. بلکه اين پنير قيمتي از شير الاغ ساخته مي شود. اين پنير که «پولو» نام دارد از شير خر بالکان توليد شده و هر نيم کيلوي آن ۱۰۰۰ دلار قيمت دارد. اين پنير سفيد ظاهرا به خاطر عطر و طعم شديد و شوري طبيعي آن قيمت بالايي دارد.

گله الاغ هاي بالکان تنها در مزرعه و طبيعت حفاظت شده «زاساويکا» صربستان زندگي مي کنند و بخشي از دليل اين گراني اين است که اين الاغ ها شير زيادي توليد نمي کنند. از اين گله الاع ۱۵ تايي روزي سه بار با دست شير دوشيده مي شود و حدود يک گالن شير به دست مي آيد. از هر ۳.۵ گالن شير نيز تنها نيم کيلوگرم پنير پولو بدست مي آيد که بسيار ناچيز است. از اين منطقه حفاظت شده ساليانه فقط ۱۰۰ کيلو پنير توليد مي شود.

الاغ هاي بالکان محبوبيت زيادي ميان صرب ها دارند به طوريکه در سال ۲۰۱۲ بعد از قهرماني «نواک جوکويچ» ستاره تنيس اين کشور شايعه شد که اين ورزشکار از اين پنيرها استفاده مي کند. گرچه اين شايعه دروغ از آب در آمد اما باعث محبوبيت بيشتر اين پنيرها و موجي از درخواست هاي مردمي شد.

شير الاغ ميان مردم صربستان بسيار محبوب است به طوري که گاهي قيمت اين شير به ۴۰ يورو در ليتر نيز مي رسد. طرفداران شير الاغ معتقدند شير اين حيوان براي تقويت ايمني نوزادان و پوست صورت بسيار مفيد است.
منبع: تیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار