هجوم تشییع‌کنندگان به فرعی‌ها حادثه‌ساز شد
کد خبر: ۱۶۷۲۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 07    -    ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
جمعی از مصدومان مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ازدحام جمعیت و بسته بودن مسیرهای خروجی به مسیر اصلی مراسم را علت حادثه ای ذکر کردند که در آن بیش از ۴۰ تن جان باختند و ۲۱۳ نفر مصدوم شدند.

جمعی از مصدومان مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ازدحام جمعیت و بسته بودن مسیرهای خروجی به مسیر اصلی مراسم را علت حادثه ای ذکر کردند که در آن بیش از ۴۰ تن جان باختند و ۲۱۳ نفر مصدوم شدند.

یکی از مصدومان حادثه که جوانی ۲۶ ساله بود و خود را حمید معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: در میدان آزادی و ابتدای خیابان بهشتی ایستاده بودم و منتظر شروع مراسم بودیم که ناگهان جمعیت به سمت خیابان شریعتی هجوم آوردند و تعدادی از مردم برای فرار از موج تشییع کنندگان به سمت کوچه شماره ۲ فرعی رفتیم.

هجوم تشییع‌کنندگان به فرعی‌ها حادثه‌ساز شد

وی افزود: در ابتدای کوچه ماموران انتظامات مراسم از عبور مردم جلوگیری کرده و سعی کردند آنها را به عقب برانند که متاسفانه افرادی تعادل خود را از دست داده و به زمین افتادند و در ازدحام جمعیت فوت کردند و یا مصدوم شدند.

این شهروند کرمانی تصریح کرد: اگر مسیرهای فرعی باز بودند از ازدحام جمعیت کاسته می شد، اما دست اندرکاران مراسم اصرار داشتند مردم به خیابان اصلی برگردند و باعث این حادثه تلخ شدند.

وی با بیان اینکه خوشحالم از اینکه توانستم در بخشی از راهپیماییسردار شهید سلیمانی شرکت کنم اظهار داشت: من از ناحیه پا دچار مصدومیت شدید شده ام و کمک رسانی نیز با تاخیر انجام شد.

خانم ۳۰ ساله ای نیز که از ناحیه پا و دست مصدوم شده بود گفت: پس از سخنرانی مراسم تشییع شروع شد، فشار حرکت جمعیت به طرف خیابان بهشتی و شریعتی یک مرتبه زیاد شد و در ابتدای خیابان شریعتی افراد زیادی به زمین افتادندو من هم به زمن افتادم و مصدوم شدم.

وی افزود: خیابان شریعتی و میدان آزادی ظرفیت این جمعیت را نداشت و اگر مردم کمک نمی کردند تعداد بیشتری فوت می کردند.

این شهروند تاکید کرد: وظیفه ام بود که در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کنم و با توجه به حضور بیش از اندازه جمعیت مسئولان باید پیش بینی دقیق تری می کردند.

قاسم جدیدی ۲۷ ساله از شهرستان انار یکی از مصدومان بستری در پیامبر اعظم(ع) گفت: پس از سخنرانی و مداحی جمعیت در ابتدای خیابان شریعتی حرکت کرد و وارد ابتدای کوچه فرعی شدیم که دیدم خیلی از مردم بر روی زمین ریختند و صحنه ای مانند فاجعه منا تکرار شد.

وی افزود: من هم بر اثر هجوم پشت سرم، زیر جمعیت ماندم و به کمرم فشار وارد آمد و توسط بعضی از مردم نجات داده شده و اورژانس من را به موقع بیمارستان انتقال داد.

این شهروند تاکید کرد: از فاصله ۲۲۰ کیلومتری به عشق سردار سلیمانی اومدم و خوشحال هستم.

محمد باقر محمدی ۶۷ ساله اهل سیستان بلوچستان وساکن کرمان است گفت: نزدیک میدان شهدا جمعیت مانند یک موج حرکت کرد که خواستم خود را به پیاده رو برسانم اما نتوانستم و با صورت به زمین خوردم.

وی افزود: اورژانس سریع من را به بیمارستان منتقل کرد ودر حالی که از ناحیه صورت و دست َآسیب دیده بودم بستری شدم.

در مراسم خاکسپاری سردار سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت بیش از ۴۰ نفر باختند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند که مصدومان از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمش حسین پورجعفری صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا، هیاتی از قوه قضاییه و فرماندهان نظامی در کرمان انجام شد.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
2
باید مسببین این فاجعه جانگداز سریعا به اشد مجازات برسند و مراسم تدفین پیکر مطهر حاج قاسم نیز محرمانه
و بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
3
باز هم بی تدبیری. باز هم قصور
آشنا
|
United States
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
0
0
دست اندرکاران مراسم اصرار داشتند مردم به خیابان اصلی برگردند و باعث این حادثه تلخ شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار