انقلابی که درباره سرطان به راه افتاده
کد خبر: ۱۶۶۹
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کنفرانس جمعيت آمريکايي شناخت تومورهاي باليني که در شهر شيکاگو آمريکا برگزار شد از انقلاب جديدي در مبارزه با بيماري سرطان پرده برداشت؛شيوه اي که از حيث نظري سهم عمده اي را در جلوگيري از مرگ مبتلايان به اين بيماري قاتل ايفا خواهد کرد.

در بررسي علمي که در انگلستان انجام شد و ۹۵۰ بيمار را در بر گرفت، تاکيدشده است که فناوري جديد درماني سرطان پاياني بر عصر درمان هاي شيميايي خواهد بود و درطول پنج سال جايگزين ساير فن آوري هاي درمان سرطان خواهد شد.

پژوهشگران دراين کنفرانس که روزيکشنبه برگزار شد اشاره کردند اين شيوه جديد درماني تاثير شگرفي عليه سرطان پوست و ريه به شکل خاص و تاثير زيادي در مبارزه با سرطان هاي کليه، مثانه، مغز و حنجره به شکلي کلي تر خواهد داشت.

اين تکنولوژي جديد که به «ايمن درماني» 'immunotherapy'، شناخته شده است، بر اساس آموزش جسم و تحريک آن براي حمله به سلول هاي سرطاني و تخريب تومورها استوار است.

در طول اين دوره، بيماران دو نوع قرص به نام هاي «اپيليموماب»'Ipilimumab' و «نيوولوماب» 'nivolumab' نيز دريافت مي کنند.

آزمايش هاي کلينيکي ثابت کرده است که اين فناوري همچنين از لحاظ نظري به اکثر بيماران سرطاني کمک کرده است؛ بيماراني که انتظار مي رفت در چند ماه از بين بروند اما زنده و طبيعي ماندند تا راه مبارزه با اين بيماري را ادامه دهند.

پژوهشگران مي گويند اين شيوه يا فناوري جديد درمان سرطان نقطه عطفي در درمان اين بيماري قاتل بعد از معالجه موسوم به «شيمي درماني» بلکه بسيار موفق تر از آن نيز خواهد بود.
منبع: تیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار