توصیه‌هایی مهم درباره غذاهای فسادپذیر در فصل گرما
کد خبر: ۱۶۶۴
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
 یک متخصص عفونی با اشاره به اینکه غذاهای فساد پذیر همچون غذاهای پخته شده، لبنیات، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای حاوی تخم مرغ را باید همواره سرد و در دمای پایین‌تر از پنج درجه سانتیگراد نگهداری کرد، گفت: هنگام سفر و گردش باید از یک یخدان عایق دمایی پر از یخ به منظور نگهداری این گونه غذاهای فسادپذیر استفاده کرد.

دکتر احمد رشید فرخی با بیان اینکه در روزهای گرم به هیچ وجه نباید موادغذایی را برای مدت زمان بیش از دو ساعت در دمای محیط قرار دهیم، گفت: باید این مواد غذایی را فوری وارد یخچال یا فریزر کرد.

وی تاکید کرد: باید گوشتی که در مواد خوابانیده شده است تا لحظه پخت، در یخچال یا یخدان نگهداری کرد و درصورتی که قصد اضافه کردن مواد یا سس را به کباب پخته شده دارید، از عدم تماس مستقیم آن با گوشت خام درون یخدان قبل از استفاده اطمینان حاصل کنید.

فرخی گفت: غذاهای فساد پذیر همچون غذاهای پخته شده، لبنیات، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای حاوی تخم مرغ را باید همواره سرد و در دمای پایین تر از پنج درجه سانتیگراد نگهداری کرد. همچنین در هنگام سفر و گردش از یک یخدان عایق دمایی پر از یخ به منظور نگهداری این گونه غذاهای فسادپذیر استفاده کرد.

این متخصص عفونی یادآور شد: همواره مواد غذایی را باید در خارج از محدوده دمایی خطر (5 تا 60 درجه سانتی‌گراد) نگهداری کرد؛ زیرا که باکتری‌های خطرناک مولد فساد مواد غذایی می‌توانند در مدت محدود (حدود 2 ساعت) در محدوده دمایی خطر رشد و ماده غذایی را فاسد کنند.

فرخی خاطرنشان کرد: به منظور ممانعت از انتشار باکتری‌های خطرناک باید گوشت، مرغ، ماهی و میگو را جدا از سایر مواد غذایی نگهداری کنید. استفاده از ظروف و پلاستیک‌های دارای قابلیت بسته شدن به صورت کامل در این امر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار