ایستگاه مولوی هفته آینده افتتاح می‌شود
کد خبر: ۱۶۴۹۸۰
تاریخ انتشار: 2019 December 14    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح ایستگاه مترو مولوی طی هفته آینده خبر داد و گفت: «مسیر سبز» در این ایستگاه تعبیه شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح ایستگاه مترو مولوی طی هفته آینده خبر داد و گفت: «مسیر سبز» در این ایستگاه تعبیه شده است.

 علی امام از افتتاح ایستگاه مولوی در هفته آتی خبر داد و گفت: این ایستگاه در خط 7 مترو تهران قرار دارد که از نظر کاهش بار ترافیکی در منطقه شلوغی همانند منطقه 12 و بازار اثرگذاری چشم گیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو مولوی در مجموع دارای 2 ورودی است که در روز افتتاح ورودی جنوبی آن با پله برقی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: یک ماه پس از این افتتاح، ورودی شمالی این ایستگاه نیز همراه با آسانسورهای ورودی شمالی و جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

امام با اشاره به این که ایستگاه مولوی 11 هزار مترمربع زیربنا دارد، خاطرنشان کرد: طول سکو در این ایستگاه 160 متر است و تمامی موارد ایمنی برای بهره برداری در آن رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) با اشاره به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها‌ ایستگاه مولوی از نظر ایمنی عنوان کرد: در این ایستگاه « مسیر سبز» تعبیه شده است تا در صورت وقوع بحران های احتمالی در تونل، مسافرها امکان دسترسی به سطح زمین از طریق پله‌های اضطراری را داشته باشند.

گفتنی است خط 7 مترو تهران با 22 ایستگاه، 27 کیلومتر طول دارد و ایستگاه مولوی یازدهمین ایستگاهی است که در این خط افتتاح می شود.

این خط از ورزشگاه تختی آغاز شده و با عبور از شرق به غرب پایتخت از شریان‌های اصلی شهر عبور کرده و به میدان کتاب در سعادت آباد ختم می‌شود.

تاکنون ایستگاه‌های میدان صنعت، شهید نواب صفوی، تربیت مدرس، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه و بسیج از این خط به افتتاح رسیده است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار