خوراکی های غیر گوشتی غنی از آهن
bato-adv
کد خبر: ۱۶۴۵۲۱
تاریخ انتشار: 2019 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
آهن برای تولید سلول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، ماده‌ای معدنی بسیار ضروری است.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که روزانه باید 18 گرم آهن مصرف شود اما باید بدانید که گوشت تنها ماده حاوی آهن نیست و آهن به دو دوسته آهن هم (موجود در گوشت) و نان هم (موجود در گیاهان)، تقسیم می‌شود.
خوشبختانه گیاه خواران می‌توانند با خوردن گیاهان حاوی آهن به همراه ویتامین سی، نیاز روزانه خود به آن را برطرف کنند. این نکته نیز مهم است که خوردن لبنیات، قهوه، شیر با مصرف خوراکی‌های آهن دار، جذب آنها را مختل می‌کند. در مصرف سبزیجات برگ سبز تیره و غلات غنی از آهن را باید دو برابر میزان گوشت مصرف کرد تا آهن مورد نیاز روزانه بدن تأمین شود.
در میان خوراکی‌های غیر گوشتی، هر یک اونس شکلات تیره برابر با 28 میلی گرم آهن است.
یک کاسه بلغور نیز 28 میلی گرم آهن دارد. عدس، لوبیا، کوینولا، و نخود نیز حاوی مقادیر زیادی آهن هستند.

نقل از برنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر