«سوگلی» بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ اروپا شد
کد خبر: ۱۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار: 2019 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
«سوگلی» اثر یورگوس لانتیموس به عنوان بهترین فیلم سی و دومین دوره جوایز فیلم اروپا انتخاب شد.

آکادمی فیلم اروپا شنبه شب ۷ دسامبر (۱۶ آذر) در مراسمی که در شهر برلین کشور آلمان برگزار شد، برندگان جوایز فیلم اروپای سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد.

«سوگلی» بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ اروپا شد

در این دوره از جوایز فیلم اروپا، فیلم «سوگلی» به کارگردانی لانتیموس جوایز مهمی چون بهترین فیلم، بهترین اثر کمدی و بهترین بازیگر نقش اول زن (اولیویا کلمن) را به دست آورد. اولیویا کلمن سال گذشته برای بازی در همین فیلم جایزه اسکار نقش اول زن را کسب کرده بود.

«سوگلی» لانتیموس در کنار فیلم های «درد و شکوه» آلمودوار، «خائن» بلوکیو و «یک افسر و یک جاسوس» پولانسکی پیشتازان نامزدهای این دوره جوایز فیلم اروپا بودند.

فیلم تراژدی کمدی «سوگلی» همچنین چندین جایزه دیگر از جمله بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین طراحی لباس و بهترین گریم را درو کرد.

در دیگر جوایز مهم امسال رویداد فیلم اروپا، جایزه بهترین بازیگر مرد به آنتونیو باندراس برای بازی در فیلم «درد و شکوه» رسید. باندراس پیش از این جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را نیز برای ایفای نقش در فیلم «درد و شکوه» بدست آورده بود.

لادج لی که با درام سبوعانه پلیسی خود «بینوایان» جایزه هیات داوران کن را به دست آورده بود نیز شب گذشته جایزه کشف اروپا را برای «بینوایان» کسب کرد.

اما در اتفاقی جالب یکی از فیلم های جنجالی این دوره یعنی «یک افسر و یک جاسوس» ساخته پولانسکی با وجود نامزدی در چندین رشته هیچ جایزه ای را دریافت نکرد. آکادمی فیلم اروپا به دلیل نامزد کردن فیلم جدید پولانسکی در چندین بخش آن هم بلافاصله بعد از مطرح شدن یک اتهام دیگر به کارگردان لهستانی با انتقادات شدیدی مواجه شده بود.

امسال جایزه افتخاری رویداد فیلم اروپا به ورنر هرتسوک کارگردان بزرگ آلمانی فیلم های «آگیره، خشم پروردگار» و «نوسفراتو» تعلق گرفت. این جایزه را ویم وندرس دیگر فیلمساز نامدار آلمانی که رییس آکادمی فیلم اروپا است به هرتسوک اهدا کرد. وندرس از هرتسوک در این مراسم به عنوان یک نابغه یاد کرد.

جایزه دستاورد در سینمای جهان نیز به ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی فیلم‌های «آبی» و «بیمار انگلیسی» اعطا شد.

جوایز فیلم اروپا از سال ۱۹۸۸ هر ساله به بهترین‌های صنعت سینما در اروپا اهدا می‌شود.

صبا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار