رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک
کد خبر: ۱۶۴۳۸۵
تاریخ انتشار: 2019 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
سنت انتخاب رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد این عمل یک نوع کارکرد روانکاوانه هنر و سبک زندگی برای آرامش انسان و ایجاد صلح در دنیا است. یکی از رسومی که مردم سراسر دنیا بر سر آن توافق دارند و سعی می کنند...

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیکبه گزارش «تابناک با تو»؛ امروزه تاثیر رنگ ها روی ذهن و جسم انسان بر کسی پوشیده نیست در واقع رنگ ها می توانند روی انرژی ذهن انسان و احساسات و عواطف انسانی تاثیر گذاشته یا حتی تاثیرات فیزیکی چشمگیری بر بدن انسان ایجاد کنند.

سنت انتخاب رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می گیرد این عمل یک نوع کارکرد روانکاوانه هنر و سبک زندگی برای آرامش انسان و ایجاد صلح در دنیا است. یکی از رسومی که مردم سراسر دنیا بر سر آن توافق دارند و سعی می کنند در گوشه ای از زندگی خود آن را به کار ببندند در واقع سنت استفاده از یک رنگ خاص در سال آینده بدین منظور است که اتفاقات بد سال گذشته از زندگی شان رخت بربندد و شانس زندگی پر از آرامش شامل حال شان شود.

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک

شرکت Pantone به عنوان شرکتی مرجع و معتبر جهانی در زمینه رنگ است که این شرکت بیش از ۴۰ سال است که با محصولات، خدمات و تکنولوژی پیشرو خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگها و ایجاد خلاقیت است.

پنتون سیستم تطبیق رنگ خود را به سایر صنایع حساس به رنگ مانند تکنولوژی دیجیتال، فشن، مصنوعات، طراحی داخلی و معماری و نقاشی بسط و گسترش داده است و امروزه در سرتاسر دنیا به عنوان زبان استاندارد تعیین رنگ و سیستمی برای تولید رنگ استاندارد شناخته شده است.

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک

این موسسه هر ساله نزدیک سال نو میلادی این موسسه رنگ سال را اعلام می کند و امسال هم طبق معمول چهارشنبه شب در منهتن اعلام کرد که رنگ آبی کلاسیک با کد Pantone 19-4052 را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است.

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک

رنگ آبی کلاسیک رنگی بین آبی کاربنی و سرمه‌ای با سادگی چشمگیر یادآور و نمایانگر آسمان هنگام غروب، آب های آرام دریا است که ما را برای ورود به یک دوره جدید مطمئن و پایدار می سازد انتخاب این رنگ کلاسیک به معنای بازگشت به گذشته در این هرج و مرج جهانی نیست بلکه به‌معنای تفسیر مجدد و معنادادن دوباره به این رنگ است.

آبی کلاسیک آرامش را به روح انسان هدیه می کند و باعث تمرکز بیشتر می شود. رنگ آبی کلاسیک منظم، ماندگار و بی حد و مرز است.

لوری پرسمن معاون موسسه رنگ پنتون در این باره می گوید : ” آبی کلاسیک رنگی است که پیش بینی می کند چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد و آینده چه چیزی را به همراه خواهد داشت؟ این رنگ به خوبی ارتباط برقرار می کند.”

می توان گفت انتخاب رنگ سال یک فرآینده پیچیده است که به اقتضای اتفاقات و عواملی که در سال گذشته جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است؛ مثل جنگ ها، بلایای طبیعی، بحران های اقتصادی، بیماری ها و غیره انتخاب می شود. رنگ سال متناسب با اتفاقات انتخاب می شود تا از لحاظ روانی بر مردم سراسرجهان تاثیر بگذارد و یک آرامش نسبی در جهان برقرار کند.

انتخاب این رنگ ها در قالب مد، معماری ، طراحی صنعتی، هنر و… به نوعی به یک مانیفست سیاسی- اجتماعی بدل می شود که باید آن را از منظر نشانه شنانسی و اسطوره امروز بررسی کرد انتخاب این رنگ، یک کار روانشناسانه در جامعه جهانی است که کارکردهای فرهنگی و اجتماعی دارد.

رنگ سال ۲۰۲۰ پنتون، آبی کلاسیک

منبع: دکوبوم

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار