نقاط محل کار که باعث انتقال آنفلوانزا می‌شوند
کد خبر: ۱۶۴۲۱۶
تاریخ انتشار: 2019 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
آلوده‌ترین قسمت‌های موجود در محل کار که احتمال انتقال ویروس آنفلوانزا از طریق آن‌ها وجود دارد را بشناسید.

بیماری آنفلوانزا امروزه و تقریبا حدود یک ماهی است که افراد زیادی را به کام مرگ کشانده و آرامش و قرار زندگی شان را در یک چشم بر هم زدن نابوده کرده است، اما برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا بهتر است آلوده‌ترین نقاط محل کارتان را بشناسید.

نقاط محل کار که باعث انتقال آنفلوانزا می‌شوند

آب سردکن‌ها

آب سردکن‌ها به علت تماس مشترک افراد در یک بخش کاری باعث آلوده شدن آن می‌شوند چرا که هنگام نوشیدن آب تمامی افراد با دست‌های آلوده آن را لمس می‌کنند. اگر فرد مبتلا به ویروس آنفلوانزا آب سردکن را لمس کرده باشد این وسیله ناقل ویروس خواهد بود.

دستگاه مایکروویو

بهتر است جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا قبل از استفاده از ماکروویو که به منظور گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد تمامی همکاران دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی در محل کار آلوده‌ترین قسمت در خصوص تشدید انواع بیماری‌های گوناگون است چرا امکان دارد با تجمیع ظروف افراد مختلف در آن ویروس آنفلوانزا از طریق ظروفی که فرد ناقل ویروس آنفلوانزا از آن استفاده کرده به ظروف افراد سالم منتقل شود.

اسفنج ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین و پر خطر‌ترین اشیایی که در تشدید و انتقال بیماری آنفلوانزا می‌تواند موثر باشد استفاده از اسفنج ظرفشویی است. اگر بعد از ضدعفونی کردن دست‌ها و اسفنج ظرفشویی از آن استفاده کنید احتمال کمتری دارد تا به ویروس آنفلوانزا مبتلا شوید.

صفحه کلید

به جهت افزایش فناوری‌های گوناگون امروزه در تمام ادارات از کامپیوتر استفاده می‌شود و افراد با دست‌های آلوده خود صفحات کلید لمس می‌کنند و همین امر عامل موثری در افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری های ویروس و آنفلوانزا است.

لیوان

برخورد دستان آلوده بالیوان آب خوری ریسک ابتلا به بیماری آنفلوانزا را افزایش خواهد داد.

 

قهوه ساز

هنگام استفاده از قهوه ساز حتما یادتان باشد که دستان خود را با آب و صابون بشویید چرا که تجمع میکروب‌ها در این دستگاه و نوشیدن قهوه باعث نفوذ ویروس آنفلوانزا به بدنتان خواهد شد.

میزکار

برخورد دستان آلوده با جسمی مانند میز و صندلی و میل کردن یک وعده غذایی یا خوراکی‌های خوشمزه هم می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ابتلا به آنفلوانزا داشته باشد.

دستگیره در

یکی دیگر از مهم‌ترین اجسام پرخطر در افزایش ابتلا به بیماری آنفلوانزا تماس مشترک تمام افراد به علت استفاده از دستگیره در است.

قوری

برخورد دستان فرد آلوده به ویروس حتما شما را در معرض ابتلا به بیماری آنفلوانزا قرار خواهد داد پس بهتر است بعد از استفاده از قوری حتما دستان خود را بشویید.

تلفن

حتما یادتان باشد که بعد از استفاده از تلفن محل کار دستان خود را بشویید چرا که ممکن است این وسیله ناقل ویروس آنفلوانزا باشد.

دکمه‌های آسانسور

امروزه به علت طبقات زیاد یک ساختمان تجاری یا ادرای استفاده از آسانسور در تمام محل‌های کاری به منظور پیشگیری از ابتلا به درد زانو حرف اول را می‌زند بهتر است بعد استفاده از آسانسور از شستن دست هایتان غفلت نکنید. زیرا امکان دارد دکمه‌های آن ناقل ویروس آنفلوانزا باشند.

سرویس بهداشتی

شاید آلوده‌ترین مکان عمومی سرویس‌های بهداشتی محل کار یا بین راه باشد که در هر صورت واجب است بعد از استفاده سرویس‌های بهداشتی چند بار دستان خود را با آب و صابون بشویید.

در ضمن پیشنهاد ما به شما این است که قبل و بعد از آنجام هر کاری بهتر است دستان خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه حتما با آب و صابون تمیز بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار