شکار تصویر دو کهکشان زیبا توسط هابل+عکس
کد خبر: ۱۶۴۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
تلسکوپ فضایی هابل که بار‌ها تصاویر زیبایی را از شگفتی‌های خلقت در معرض دید علاقمندان قرارداده، این بار موفق به ثبت تصویری از دو کهکشان همسایه شده است.

به نقل از نیواطلس، تصویری که از این کهکشان‌ها توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده، دو کهکشان غول پیکر را نمایش می‌دهد که در فضای لایتناهی در کنار هم آرام گرفته اند.

شکار تصویر دو کهکشان زیبا توسط هابل+عکس

به نظر می‌رسد تصویر یادشده مراحل اولیه مواجهه دو کهکشان مذکور را نمایش می‌دهد. در این شرایط قدرت جاذبه شدید هر دو کهکشان در حال تاثیرگذاری بر روی یکدیگر است. اما مشخص نیست در نهایت این رودررویی چه وضعیتی بر شرایط قرارگیری دو کهکشان یادشده می‌گذارد و آیا موجب بلعیده شدن یکی از آن‌ها توسط دیگری می‌شود یا خیر.

این دو کهکشان که NGC ۶۲۸۵ و NGC ۶۲۸۶ نام گرفته اند، در فاصله تقریبا ۲۵۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارند. NGC ۶۲۸۵ که به گفته محققان به تدریج در حال تغییر شکل است در سمت چپ تصویر قرار دارد و به نظر می‌رسد قدرت جاذبه NGC ۶۲۸۶ در سمت راست باعث اعوجاج ظاهری آن شده است. انواع گاز‌ها و مواد دیگر، تحت تاثیر جاذبه کهکشان مجاور در حال خروج از کهکشان NGC ۶۲۸۵ است و همین امر بر ظاهر آن تاثیر گذاشته است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
خداوند متعال در آیه 190 آل عمران میفرماید
اولی الالباب کسانی هستند که در آفرینش آسمان ها و زمین تفکر میکنند........
در کتاب قرآن کریم مکانیزم تمامی اجزاء آسمانها به سادگی توضیح داده شده نه کد داوینچی اگر قرآن کریم را خوب بخوانید خدایی کردن می آموزید
به حروف ابجد و ترتیب حلقی و...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار