بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان
کد خبر: ۱۶۳۴۹۵
تاریخ انتشار: 2019 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
نگهداری از گل و گلدان در پاییز و زمستان کار نیاز به دانستن برخی نکات حرفه‌ای باغبانی دارد. مراقبت از گل و گلدان در برابر گزند سرمای زمستان، نحوه آب دادن به آن‌ها در روزهای سرد، رسیدن نور کافی به آن‌ها و البته انتخاب گیاهان مناسب برای فصول پاییز و زمستان دغدغه بسیاری از کسانی است که تعداد زیادی گلدان دارند یا در نگهداری از گل و گیاه تازه‌کارند.

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرمابه گزارش «تابناک با تو»؛ نگهداری از گل و گلدان در پاییز و زمستان کار نیاز به دانستن برخی نکات حرفه‌ای باغبانی دارد. مراقبت از گل و گلدان در برابر گزند سرمای زمستان، نحوه آب دادن به آن‌ها در روزهای سرد، رسیدن نور کافی به آن‌ها و البته انتخاب گیاهان مناسب برای فصول پاییز و زمستان دغدغه بسیاری از کسانی است که تعداد زیادی گلدان دارند یا در نگهداری از گل و گیاه تازه‌کارند. علاوه بر این در فصل زمستان به خاطر آلودگی هوا نگهداری از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا یک ایده بسیار هوشمندانه است. ۸ نکته مهم برای انتخاب بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان و نگهداری از انواع گل‌های آپارتمانی را از سایت The English Garden در مجله کوروش بخوانید.

۱- گیاهانی انتخاب کنید که در سرما مقاوم باشند

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

در حالی که بهار و تابستان فصلی شکوهمند برای نگهداری از گل و گلدان‌های رنگ به رنگ است، برای فصول پاییز و زمستان باید گیاهانی را انتخاب کنید که نسبت به سرما مقاوم هستند. همه چیز به رنگ و بافت گیاه بستگی دارد. گیاهانی مثل گل بنفشه و انواع گل کلم زینتی عاشق سرما هستند. تحمل و مقاومت انواع «گل کلم زینتی» در برابر سرما بسیار بالاست و تنوع رنگی این گیاه زیبا هم شور و حال بی‌نظیری به باغچه یا گلخانه شما می‌بخشد. انواع گل کلم زینتی تا ۶۰ سانتی‌متر هم قادر به قد کشیدن هستند و به جز در نور مستقیم آفتاب در سایه هم رشد خوبی دارند، هر چند در این صورت برگ‌ها کمی تنک‌تر و با فاصله بیشتری از هم رشد می‌کنند. «گل بنفشه» هم از جمله بهترین گیاهان خانگی در پاییز و زمستان است که با دستکاری‌های ژنتیکی این روزها تنوع رنگی فراوانی هم دارد. بنفشه معمولا ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر رشد می‌کند و در فصل زمستان تنوعی بی‌نظیر به باغچه و یا گلدان‌های منزل‌تان می‌بخشد. این گیاه از جمله گیاهان آپارتمانی سریع‌الرشد هم هست. اگر نوع بنفشه آفریقایی را انتخاب کردید حتما در فصل زمستان آن را مقابل پنجره‌های جنوبی خانه قرار دهید.

۲- از گیاهان همیشه سبز استفاده کنید

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

از جمله بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم خانگی در پاییز و زمستان گیاهانی هستند که معمولا در تمام فصول سال سبز هستند. یکی از این گیاهان همیشه سبز «یوکا» است. علاوه بر این گیاهانی مثل «کلیرا ژاپنیکا» که به «اوریا ژاپنیکا» هم مشهور است به عنوان یک گیاه آپارتمانی متداول و محبوب یک انتخاب زمستانی خوب است. اگر از گیاهانی که گل دارند بیشتر خوش‌تان می‌آید «لیریوپ» هم از جمله بهترین گیاهان خانگی در پاییز و زمستان است که البته در تابستان به گل می‌نشیند. لیریوپ گیاهی مقاوم با برگ‌های نواری و باریک است. یک انتخاب مطلوب دیگر برای ماه‌های سرد سال «سرو ریسمان سبز» یا «سرو کامیس پاریس» است. این گیاه مقاوم در برابر باد شدید و سرما در جوانی به عنوان یک گیاه گلدانی و در سنین بالاتر برای کاشت در باغچه بسیار مناسب است. کامیس پاریس بومی آمریکای شمالی است و در مناطق مرطوب رشد سریع‌تری دارد.

۳- بدون برگ‌ها را از قلم نیندازید

انتخاب گیاهانی که در زمستان برگ‌هایشان می‌ریزد هم انتخاب بدی نیست. برای مثال گونه‌هایی از آزالیا مثل Varnadoe’s Pink حتی در فصول سرد سال که گلبرگ‌هایش را از دست می‌دهند در زمستان یک گیاه زیبا و شکیل است.

۴- کمتر اما بزرگ‌تر بخرید

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

پیشنهاد ما برای فصول سرد سال و برای نگهداری از انواع گیاهان و گل‌های آپارتمانی این است که تعداد گلدان‌ها کمتر اما بزرگ‌تر باشد. فارغ از استایل و سبک خانه یا باغچه‌تان یک گلدان فلزی یا سفالی بزرگ با گل‌های رنگ مثل انواع «بنفشه» یا «مینا چمنی» یک انتخاب خوب و پسندیده است. این نکته را هم یادتان باشد که گیاهان در فصول سرد سال رشد کمتری نسبت به فصول گرم دارند.

۵- انواع پیچک را فراموش نکنید

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

«پیچک» از آن‌دسته گیاهان وفاداری است که گرما و سرما نمی‌شناسد. پیچک هم برای فضای باز و هم داخل فضای منزل گیاهی چشم‌نواز، مقاوم و مناسب است. با این‌همه اگر دوست دارید یک گیاه جدید اما وفادار مثل پیچک را انتخاب کنید سراغ «یاس ستاره‌ای» یا Fragrant Jasmine بروید. یاس ستاره‌ای از جمله گیاهان بومی شرق آسیاست که هم در فضای منزل و هم خارج از آن رشد خوبی دارد به شرطی که دمای داخل منزل بیشتر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد نباشد. گل‌های سفید ستاره‌ای شکل این گیاه پیچکی زیبایی فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد و شاخه‌ و برگش درست مثل پیچک از سطوح مختلف بالا می‌رود.

۶- گل سیکلامن پرسیوم یا سیکلمه

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

این گیاه علفی از تیره پامچال با برگ‌های قلبی شکل و گل‌های معطر به رنگ‌های صورتی، قرمز، سفید و سرخابی و … یکی از مقاوم‌ترین و بهترین گیاهان خانگی در پاییز و زمستان و از جمله گیاهان آپارتمانی سایه دوست است.

۷- کاج الودی؛ گل سر سبد بهترین گیاهان خانگی در پاییز و زمستان

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

اگر به دنبال بهترین گیاهان آپارتمانی و بسیار مقاوم در برابر سرما هستید پیشنهاد ما به شما «کاج الودی» است. این گیاه مخروطی شکل با برگ‌های سوزنی از جمله گیاهان بسیار مقاوم در فصل سرما است که حتی تا سرمای -۲۹ درجه سانتی‌گراد هم دوام می‌آورد. کاج الودی در فصول سرد به آبیاری زیاد هم نیاز ندارد، آبیاری بیش از حد ریشه‌هایش را می‌پوساند و از خاک بیش از حد خیس بیزار است اما به خاک مرطوب علاقه دارد.


۸- بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما؛ کاکتوس کریسمس

بهترین گیاهان آپارتمانی در پاییز و زمستان؛ ۸ نکته برای انتخاب گیاهان مقاوم به سرما

یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم که همان‌طور که از نامش پیداست مخصوص روزهای سرد سال و حال و هوای کریسمس است. «کاکتوس کریسمس» یکی از بهترین گیاهان خانگی در پاییز و زمستان است که در برابر سرما بسیار مقاوم و بومی کشور برزیل است. خبر خوب این است که کاکتوس کریسمس به نور غیر مستقیم نیاز ندارد و از آن‌جایی هم که بومی جنگل‌های بارانی است به آبیاری زیاد نیاز دارد. نگهداری و کاشت کاکتوس کریسمس بسیار آسان است.

منبع: مجله کوروش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار