چگونه غبغب را از بین ببریم؟
کد خبر: ۱۶۳۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
غبغب، سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد میکند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد... مثل همه ورزش‌های دیگر می‌خواهیم عضلات صورت را نیز گرم کنیم. به همین منظور استخوان فک پایین را جلو و عقب و سپس به راست و چپ حرکت می‌دهیم. این حرکات باید خیلی آرام و ...

چگونه غبغب را از بین ببریم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ غبغب، سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد میکند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد.

علل احتمالی بروز غبغب

* چاقی
* ژنتیکی
* اختلال‌های اسکلتی و غیراستاندارد بودن زوایای آناتومیک صورت
* کم کاری تیروئید
* ضعف غدد فوق کلیوی
* کمبود پروتئین در برنامه غذایی
* پیری و شل‌شدن پوست

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

روش‌های درمان غبغب

راه‌های خانگی

بابونه

بابونه یک محافظ پوستی طبیعی و اورژانسی می‌باشد و بیشتر بر خاصیت ارتجاعی پوست تاثیرگذار است.

خربزه عسل

شامل مقدار زیادی ویتامین c می‌باشد؛ که لایه محافظتی خوبی برای پوست تشکیل می‌دهد. برای راحتی کار برای ماساژ دادن می‌توانید از چوب پنبه استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز می‌تواند، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد. شامل تعداد زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد که رادیکال‌هایی رو آزاد میکند که از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین شما میتوانید چای‌های سبز کیس‌های را روی پوستتان ماساژ دهید.

ماساژ با کرم شیر

کرم شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌باشد. کلسیم نقش مهمی برای جلوگیری از پیری دارد. مرطوب کردن پوست با کرم شیر و ماساژدادن آن برای دو دقیقه میتواند خیلی تاثیرگذار و مفید باشد.

در کنار آن برای جوابدهی بیشتر می‌توانید، از ماسک شیر و عسل که خاصیت لیفتینگ هم دارد، استفاده کنید.

جویدن آدامس بدون شیرینی

از روند پیشرفت غبغب جلوگیری میکند. خیلی مهم و ضروری است که شما مدام ماهیچه‌های فک را درگیر کنید. جویدن هر روزه‌ی آدامس یک راه بسیار موثری است و همچنین به سلامت دندان‌ها هم کمک میکند.

سفیده‌ی تخم مرغ

سرشار از پروتئین میباشد؛ که برای خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مهم و اثرگذار است.

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

رفع غبغب با ورزش

تمرین‌های زیر به رفع چربی این ناحیه کمک خواهد کرد:

گرم کردن عضلات صورت: تکرار ۸ الی ۱۰ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

مثل همه ورزش‌های دیگر می‌خواهیم عضلات صورت را نیز گرم کنیم. به همین منظور استخوان فک پایین را جلو و عقب و سپس به راست و چپ حرکت می‌دهیم. این حرکات باید خیلی آرام و شمرده انجام شود بدون این که فشاری به عضلات صورت وارد شود.

ورزش قاشق: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

دهان را باز کنید و لب پایینی را روی دندان‌های پایین قرار دهید. تصور کنید فک پایینی حکم قاشق را برای برداشتن آب دارد. سرتان را به حرکت قاشق پایین بدهید و هنگام بالا دادن دهان تان را ببندید. هنگام انجام این ورزش باید گوشه‌های لب در حالت ریلکس باشند.

لمس بینی: تکرار ۵ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

یکی از دلایل ایجاد غبغب ضعف عضلات لامی گردن است. به همین دلیل این عضلات باید تقویت شوند. زبان را تا جایی که می‌توانید بیرون دهید و سعی کنید نوک زبان را به بینی برسانید. لب‌ها را در حالت ریلکس قرار دهید.

صورت بیضی: تکرار ۵ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

اگر می‌خواهید صورت جوان‌تر شود و گونه‌ها بالاتر بروند این تمرین را انجام دهید: سر را به سمت چپ برگردانید و فک پایین را جلو بدهید. سعی کنید به ماهیچه‌های گردن فشار بیاورید. باید کشش ماهیچه‌ها را احساس کنید. سپس سر را به راست برگردانید و همان حرکات را دوباره تکرار کنید.

زرافه را ببوس: تکرار ۵ مرتبه و هر مرتبه به مدت ۵ الی ۸ ثانیه نگه دارید

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

تصور کنید می‌خواهید زرافه‌ای را ببوسید. صورت را بالا بگیرید و به سقف نگاه کنید. فک پایین را جلو بیاورید و لب‌ها را به حالت بوسه جمع کنید. اگر این ورزش را درست انجام دهید در گردن احساس کشش شدیدی می‌کنید. به مدت ۵ الی ۸ ثانیه در همین حالت بمانید و ۵ مرتبه آن را تکرار کنید.

مقاومت: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

دست‌ها را مشت کنید و درست زیر چانه قرار دهید. سپس چانه را به سمت دست‌ها پایین بکشید و همینطور که مقاومت می‌کنید ماهیچه‌های گردن را بکشید. فشار باید به تدریج زیاد شود. وقتی به نهایت مقاومت رسیدید ۳ ثانیه در همان حالت بمانید. سپس رها کنید و ۵ الی ۷ مرتبه دیگر آن را تکرار کنید.

لبخند: تکرار ۵ الی ۸ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

دندان‌ها را به هم بفشارید و دهان را ببندید. سپس گوشه‌های لب را تا جایی که می‌توانید بکشید. زبان را به سقف دهان فشار دهید و به تدریج فشار را بیشتر کنید تا کشش ماهیچه‌های چانه را احساس کنید. ۵ ثانیه این حالت را نگه دارید و ۳ ثانیه رها کنید.

گونه‌های پفی: تکرار ۵ مرتبه

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

روش‌های پزشکی برای رفع غبغب

جراحی

جراحی یکی از روش‌های تقریبا قدیمی برای رفع غبغب است. دراین روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه

یکی دیگر از روش‌های رفع غبغب که برای جوان‌سازی پوست هم انجام می‌شود، لیفتینگ پوست گردن است. این روش برای افرادی که پوست ناحیه‌ی گردنشان چروکیده و افتاده است، بسیار مناسب است.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری که برای رفع غبغب انجام می‌شود، لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

رفع غبغب با لیزر اسکالپشور

جدیدترین و بهترین روش غیرتهاجمی برای رفع غبغب، لیزردرمانی است. برای این کار از لیزر اسکالپشور استفاده می‌شود.

چگونه غبغب را از بین ببریم؟

اسکالپشور جدیدترین تکنیک و تکنولوژی کشور امریکا برای از بین بردن چربی‌هایی است که به سختی با ورزش و رژیم از بین می‌روند. لیزر اسکالپشور برای تناسب اندام و ازبین‌بردن چربی‌های اضافی هم بسیار کاربرد دارد.

این لیزر با به کمک هندپیس‌ها با تابش لیزر در نواحى مورد نظر، باعث لیپولیز چربى‌ها می‌شود. زمان انجام لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب معمولا ۳۰ دقیقه است و به‌صورت سرپایی بدون درد و جراحی است. همچنین پس از انجام عمل شما می‌توانید کار‌های روزانه‌تان را انجام دهید.

مزایای استفاده از لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب

* ایمن و بدون عوارض جانبى
* بدون نیاز به جراحى، بیهوشى و بى حسى
* بدون نیاز به مدت‌زمان ریکاوری
* کاهش ٢٤٪‏ ضخامت چربى‌ها در هر جلسه تا شش هفته بعد از اسکالپشور
* بدون درد

* مجهز به سیستم خنک کننده تماسى برای جلوگیری از سوزش و گرمای ناحیه

منبع: برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
1
0
اتفاقا داشتنش قشنگتره تا نداشتنش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار