بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!
کد خبر: ۱۶۳۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
همانطور که گذشتگان گفته‌اند، شما واقعاً مشهور نخواهید بود تا زمانی که کسی بخواهد شما را به قتل برساند. خب شاید این گفته چندان حقیقت نداشته باشد، اما این واقعیت که هر بازیگر مشهوری در یک برهه از زندگی خود با کس یا کسانی روبرو شده‌اند که از آن‌ها متنفر بوده‌اند واقعیت دارد. گاهی اوقات این تنفر به حدی واقعی و قوی است که به تهدید این بازیگران به قتل منتهی می‌شود.

بازیگرانی که به خاطر کارشان تهدید به مرگ شدند!«تابناک باتو» همانطور که گذشتگان گفته‌اند، شما واقعاً مشهور نخواهید بود تا زمانی که کسی بخواهد شما را به قتل برساند. خب شاید این گفته چندان حقیقت نداشته باشد، اما این واقعیت که هر بازیگر مشهوری در یک برهه از زندگی خود با کس یا کسانی روبرو شده‌اند که از آن‌ها متنفر بوده‌اند واقعیت دارد. گاهی اوقات این تنفر به حدی واقعی و قوی است که به تهدید این بازیگران به قتل منتهی می‌شود.

این یک واقعیت ناخوشایند است که از زمانی که بازیگران به نماد‌های فرهنگ عمومی برای مردم تبدیل شدند، افراد دیوانه و منحرفی وجود داشته‌اند که از هر کار این بازیگران تنفر داشته‌اند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنید به وضوح می‌بینید که بازیگران شخصیت‌هایی هستند که برای کسب درآمد نقش دیگران را بازی می‌کنند.

از این رو تنفر از یک بازیگر به خاطر نقشی که بازی کرده و آن هم به حدی که بخواهید او را به قتل برسانید چیزی خارج از عقلانیت بوده و در مرز دیوانگی رخ می‌دهد. در کمال ناباوری باید بدانید که موارد چنین تهدید‌هایی نسبت به بازیگران از چیزی که فکر می‌کنید بیشتر بوده و در ادامه شما را با ۱۰ مورد از مشهورترین آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

۱۰. اسکات بایو

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

سیاست یک حرفه بسیار جدی است، اما تنها مخالف دیدگاه‌های یک نفر بودن به شما این حق را نمی‌دهد که جان او را تهدید کنید. در واقع این چیزی است که در نقطه مقابل دموکراسی قرار می‌گیرد. اما ظاهراً هیچ کسی این موضوع را به کسی که می‌خواست اسکات بایو بمیرد گوشزد نکرده بود. اسکات بایو که به خاطر سریال‌های «روز‌های خوش» (Happy Days) و «رشد متوقف شده» (Arrested Development) به شهرت رسیده بود در جریان رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ از دونالد ترامپ حمایت کرد و به ادعای خودش، به خاطر این حمایت و دیدگاه سیاسی‌اش چندین پیام تهدیدآمیز دریافت کرد.

به عنوان یکی از سلبریتی‌هایی که همواره از سیاست‌های جمهوری‌خواهان حمایت کرده، به نظر می‌رسد که بایو هدفی واضح برای کسانی بود که می‌خواستند کسی را تهدید به مرگ کنند، اما ترجیح دادند به جای تهدید شخص رییس جمهور به سراغ یک بازیگر سریال‌های قدیمی بروند. جدای از حمایتش از دونالد ترامپ، این اولین باری نبود که کسی می‌خواست اسکات بایو را به قتل برساند.

در سال ۲۰۱۰ نیز بایو بعد از تهدید شدن در توئیتر به خاطر یک جوک خنده‌دار در مورد میشل اوباما را منتشر کرده بود به اف بی آی مراجعه کرد. در این پیام توئیتری تهدیدآمیز چنین آمده بود: «یک جادوگر بزرگ مانند تو اسکات بایو باید ساکت شود و یک نفر در نهایت تو را ساکت خواهد کرد. تو، همسرت و فرزندانت». پاسخ بایو به ادعا‌های توئیتری مبنی بر نژاد پرست بودنش نیز چنین بود: «من نژاد پرست نیستم... بهترین دوست همسرم یک سیاهپوست است».

۹. الن پیج

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

وقتی که الن پیج از طریق توئیتر تهدید به مرگ شد، پلیس لس آنجلس این تهدیدات را جدی گرفته و گروهی را مسعول بررسی این ماجرا از طریق رصد رسانه‌های اجتماعی کرد. با توجه به تهدید‌های نوشتاری و البته تماس تلفنی که با فستیوال فیلم لس آنجلس که قرار بود پیج در آن شرکت کند گرفته شده بود، شاید فکر کنید که این بازیگر کانادایی باید کار بسیار هولناکی انجام داده باشد که تهدید کنندگان چنین حجمی از تهدید را متوجه او ساخته بودند.

اما در واقع اینطور نبود. در واقع بعد‌ها مشخص شد که تهدید کنندگان از عکسی که از پیج و الکساندر اسکارشگارد منتشر شده و شایعاتی در مورد نامزدی این دو وجود داشت عصبانی شده بودند. علیرغم اینکه بعد‌ها مشخص شد این شایعه درست نبوده، اما ظاهراً از دید تهدید کنندگان، پیج داشته اسکارشگارد را از دسترس آن‌ها که ظاهراً طرفدارانش سرسختش بوده‌اند دور می‌کرده است.

پیام توئیتری تهدید کننده الن پیج بدین شرح بود: «من الن پیج را خواهم کشت. تو یک مرده هستی و الن پیج اگر می‌خواهی به رابطه‌ات با الکساندر ادامه بدهی تو را سال آینده در انظار عمومی خواهم کشت... چه در یک کافه باشد، در یک بازی، در یک رستوران یا وقتی که داری امضا می‌دهی». ظاهراً این افراد فکر می‌کردند نه تنها شانسی برای جلب توجه و بدون با اسکارشگارد دارند بلکه وی با کسی که برای پیج پیام‌های تهدیدآمیز فرستاده نیز کنار خواهد آمد.

۸. کی جی آپا

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

کی جی آپا، بازیگر نیوزیلندی به خاطر موفقیت سریال «ریوردیل» (Riverdale) یک شبه به شهرت زیادی دست یافت. اما اگر فیلم او در سال ۲۰۱۷ با عنوان «هدف یک سگ» (A Dog's Purpose) جنجال‌ساز نمی‌شد شاید اوضاع برای آپا بهتر از این شده بود. در آستانه اکران فیلم، ویدیویی از پشت صحنه منتشر شد که نشان می‌داد یکی از سگ‌های به کار گرفته شده در فیلم مورد بدرفتاری قرار می‌گیرد.

این موضوع باعث بایکوت شدن فیلم شد که در نهایت به شکست تجاری آن در باکس آفیس منتهی گردید و بدتر اینکه تحقیقات رسمی در مورد اتهام بدرفتاری با حیوانات در این فیلم نیز انجام گرفت. اگر چه این تحقیقات در نهایت به این نتیجه رسید که ویدیو منتشر شده گمراه کننده بوده و هیچ حیوانی در هنگام ساخت فیلم مورد بدرفتاری قرار نگرفته، اما این موضوع باعث نشد که کی جی آپا به خاطر دخالتش در این فیلم پیام‌های تهدیدآمیز دریافت نکند.

علیرغم این واقعیت که آپا هیچ ارتباط و تماسی با سگ موجود در ویدیو کذایی نداشت و اینکه هیچ دخالتی در نگهداری از حیوانات در سر صحنه نداشت، اما این موضوع مانع از آن نشد که برخی از کاربران اینترنتی او را تهدید به قتل کنند. این تهدیدات چنان فراوان و خشن بود که آپا در یک بیانیه عمومی در حساب‌های خود در فضای مجازی نسبت به آن‌ها واکنش نشان داده و اعلام کرد که حیوانات را دوست داشته و از شنیدن خبر بدرفتاری با آن‌ها در هنگام فیلمبرداری ناراحت شده هر چند خود شاهد اینگونه رفتار‌ها نبوده است.

۷. آنا گان

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین سریال‌های عصر طلایی تلویزیون است و والتر وایت نیز به حق یکی از بهترین ضدقهرمان‌های تاریخ سینما و تلویزیون به شمار می‌آید. اسکایلر، همسر والتر وایت در این سریال، اما داستانی کاملاً متفاوت دارد، همانند داستان بازیگری که این نقش را در سریال ایفا می‎‌کرد:آنا گان. آنطور که فاش شده، طرفداران سریال «بریکینگ بد» با اسکایلر مشکل جدی پیدا کرده بودند، زیرا وی همواره بر سر راه والتر وایت و جاه‌طلبی‌هایش در دنیای خلافکاری مانع و دردسر ایجاد می‌کرد.

با توجه به این که والتر وایت یک قاتل بوده و مواد مخدری را تولید کرده و می‎‌فروخت که زندگی بسیاری را ویران می‌کرد، درک این موضوع کمی دشوار است. اما طرفداران والتر وایت تنفر خود از شخصیت اسکایلر را به مرحله‌ای برده بودند که بازیگر ایفا کننده نقش او را تهدید به مرگ کردند. آن‌ها ایده اینکه یک شخصیت داستانی مانع از کار‌های جنایتکارانه یک شخصیت داستانی دیگر شود را قبول نداشته و خود را آماده یک جنایت در دنیای واقعی از طریق کشتن بازیگری که نقش آن شخصیت را ایفا می‌‎کرد ساخته بودند.

آنا گان به شکلی کاملاً واقعی و قابل درک از این تهدید‌ها ترسیده و بعد از برداشت قدم‌هایی برای تامین امنیت خود، در روزنامه نیویورک تایمز مقاله‌ای نوشته و در آن این سوال را مطرح کرد: «چگونه تنفر از یک شخصیت به خشمی تبدیل می‌شود که بازیگر نقش آن شخصیت را تهدید به قتل می‌کنند؟».

۶. جاش مک درمیت

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

اگر شما نیز از جمله کسانی باشید که این روز‌ها سعی می‌کنید در شبکه‌های اجتماعی دنبال جاش مک درمیت بگردید باید بدانید که شانسی برای پیدا کردن وی نخواهید داشت. نکته ناخوشایند این است که این بازیگر که در سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) نقش شخصیت یوجین را بازی می‌کند پس از دریافت چندین پیام تهدیدآمیز قتل از طریق این شبکه‌ها مجبور شده که از دنیای آنلاین دوری کند.

این تهدید‌ها تنها به این دلیل بود که شخصیت یوجین در مقطعی از سریال با یکی از شخصیت‌های شرور و قاتل سریال، نیگان، همکاری می‌کند. بعد از انتشار اپیزودی که در آن یوجین به گروه ریک خیانت می‌‎کند، تنفر نسبت به این شخصیت در دنیای مجازی هفته به هفته بیشتر می‌شد به نحوی که در نهایت مک درمیت را به قتل تهدید کردند.

در نتیجه وی به بخش زنده فیسبوک رفته و به کسانی که او را تهدید کرده بودند چنین گفت: «برای من پیام‌های تهدیدآمیز قتل نفرستید به این خاطر که تمام این چرندیات را به پلیس گزارش خواهم داد». از آن زمان به بعد مک درمیت از دنیای شبکه‌های اجتماعی دوری گزیده است.

۵. هیو بونوایل

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

«داونتون ابی» (Downton Abbey) یک دنیای بسیار دراماتیک است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرد که البته دنیایی واقعی نیست. اما این موضوع مانع از آن نشد که طرفداران سریال از تصمیم لرد گرانتهام که به شکلی تصادفی به مرگ دخترش منتهی شد عصبانی نباشند.

این تنفر به جایی رسید که بازیگر ایفا کننده نقش لرد گرانتهام را به قتل تهدید کرده و جملاتی که در سناریو برای وی نوشته شده بود را به او متذکر شدند. بعد از انتشار اپیزودی از سریال که این اتفاق تراژیک در آن رخ می‌دهد، ایمیل‌هایی تنفرآمیز برای هیو بونوایل فرستاده شد، در توئیتر بسیاری خواستار مرگی دردناک برای وی شده و حتی یکی او را به بمب‌گذاری تهدید کرده بود.

اما ظاهراً در بریتانیا واکنش متفاوتی نسبت به اینگونه تهدید‌ها داده می‌شود، زیرا بعد از پایان پیام‌های تهدیدآمیز، بونوایل چنین گفت: «این یک تعهد کامل است که نشان می‌دهد آن‌ها اهمیت زیادی به سریال و شخصیت‌های آن می‌دهند».

۴. سلنا گومز

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

با توجه به نقش غیرقابل انکار جاستین بیبر در فرهنگ توئیتری روزگار کنونی، شاید درک حضور او در یکی از زشت‌ترین اتفاقات مربوط به تهدیدات به مرگ در شبکه‌های اجتماعی چندان دشوار نباشد. این بدان معنا نیست که بیبر در فرستادن پیام‌های تهدیدآمیز دخالت داشته است بلکه واقعیت این است که این پیام‌ها به خاطر او و توسط طرفداران پروپاقرصش فرستاده شده و در آن‌ها از سلنا گومز، نامزد سابق بیبر، خواسته شده بود که از وی دور بماند.

با توجه به طرفداران دختر فراوان جاستین بیبر، قابل درک است که آن‌ها بخواهند دختری که شوهر ایده‌آل آینده‌شان را از آن‌ها بگیرد. در برخی از پیام‌های توئیتری تهدیدآمیز آمده بود که «اگر سلنا گومز قلب جاستین بیبر را بشکند، صورتش را خرد خواهم کرد، بدون ذره‌ای دلرحمی او را خواهم کشت» و در نمونه‌ای دیگر آمده بود: «سلنا گومز به شکل خطرناکی به یک مرگ طولانی و بسیار دردناک نزدیک است».

جدای از اشتباهات گرامری موجود در این پیام‌ها، وقتی پای تهدید به مرگ به میان می‌آید نباید این موضوع را دستکم گرفت. یکی دیگر از پیام‌های توئیتری تهدید کننده گومز چنین می‌گفت: «من تو را در شب و زیر رختخواب بوگندویت خواهم کشت» هر چند معلوم نیست که تعریف نویسنده از «تختخواب بوگندویت» دقیقاً چه بوده. شاید منظور او تختخواب کوچکت (smell bed) بوده باشد که باز معنای قابل درکی ندارد!

۳. برناک اوکانر

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

«بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) قطعاً سریالی است که می‌توان علاقه‌ای وسواس‎گونه به آن پیدا کرد و هیچ کسی در جهان نبود که از کشته شدن جان اسنو در انتهای فصل پنجم سریال شوکه و درمانده نشده باشد. دردناکتر این که ضربه مرگبار نهایی توسط شخصیت اولی، که دستیار شخصی و مورد لطف و حمایت اسنو بود به او وارد می‌شود.

در آن دوران هر طرفدار سریال مرگی دردناک را برای شخصیت اولی می‌خواست، اما برخی می‌خواستند عدالت به مرحله‌ای بالاتر کشانده شود. آن‌ها می‌خواستند که بازیگر ایفا کننده نقش اولی، برناک اوکانر ۱۶ ساله، نیز کشته شود. در واقع بسیاری چنان از کشته شدن جان اسنو درمانده و ناراحت شده بودند که پس از شناسایی بازیگر نقش اولی در سریال، در شبکه‌های اجتماعی به دنبال او گشته و در ادامه به او گفتند که قصد کشتنش را دارند.

البته برناک نیز مانند هیو بونوایل یک انگلیسی است و او نیز با خنده با این تهدیدات برخورد کرده و گفت: «خنده‌دار است که این سریال چنان برای مردم واقعیت پیدا کرده که باعث می‌شود پیام‌هایی اینچنینی برای کسی بفرستند که نقش این شخصیت را بازی می‌کند. این موضوع از نظر من بسیار خنده‌دار است».

۲. مدونا

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

اگر از مشهورترین شخصیت‌های جهان باشید بعید نیست که چندین بار مورد تعقیب افراد ناشناس قرار بگیرید. برای مدونا، مشخص شد که تعقیب کننده‌اش نیز به اندازه خودش مشهور است، البته بعد از این که به خاطر تهدید جان مدونا در سال ۱۹۹۶ به مدت ۱۰ سال به زندان فرستاده شد و ۱۵ سال بعد نیز باز برای دسترسی به مدونا از بیمارستان روانی فرار کرد.

این مرد کسی نبود جز رابرت دیوی هاسکینز و چنان شیفته مدونا بود که به دستیاران وی گفته بود یا با مدونا ازدواج خواهد کرد یا گلوی او را بیخ تا بیخ خواهد برید. البته جای تشکر دارد که هاسکینز دستکم چند گزینه را پیش روی این خواننده و بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب قرار داده بود. بعد از بالا رفتن از حصار خانه مدونا در هالیوود برای نزدیک شدن به او، هاسکینز توسط تیم امنیتی خانه مورد هدف گلوله قرار گرفته و به دادگاه کشانده شد.

دادگاه به محکومیت هاسکینز رأی داد و بدین ترتیب وی به خاطر سه جرم به زندان فرستاده شد. در نهایت مشخص شد که میل ازدواج با کسی تا به اندازه‌ای که بخواهید او را بکشید، رمانتیک‌ترین چیزی نیست که در این دنیا رخ می‌دهد.

۱. مایا تالریکو

۱۰ بازیگری که به دلایل عجیب تهدید به مرگ شدند!

مایا تالریکو یک کودک بازیگر ستاره در سریالی از شبکه دیزنی با عنوان «موفق باشی چارلی» (Good Luck Charlie) است. در هنگام ساخت این سریال تالریکو ۵ ساله بوده و داستان سریال در مورد شخصیتی بود که وی نقش آن را بازی می‌کرد.

مایا یک حساب اینستاگرامی داشته و برخی افراد نیز بدون دلیل قابل درکی به اکانت او مراجعه کرده و چنین نوشته بودند: «مایا بمیر، لعنتی بمیر و برو به جهنم. خودت را بکش، تو شایسته مردن هستی». اما دلیل این تهدید‌های ترسناک چه بود.

ظاهراً در دقایق از این سریال یک زوج همجنسگرا زمانی را به بازی با فرزندشان تخصیص می‌دهند و این ایده مقبول بسیاری که مخالف همجنسگرایی و به تصویر کشیدن آن‌ها در قالب خانواده بودند خوش نیامده بود. بدین ترتیب برخی افراد و خانواده‌ها شروع به راه‌اندازی کمپینی برای بایکوت کردن شبکه دیزنی کرده و در نهایت تالریکو را نیز تهدید به مرگ کردند.

سرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
3
چرنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار