راه حل ایرلندی‌ها برای مبارزه با مصرف الکل در این کشور
کد خبر: ۱۶۳۰۵۲
تاریخ انتشار: 2019 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
ویرجین ماری از ترفندی غافلگیرانه استفاده می‌کند، بدین ترتیب که آن‌ها فهرست برگرفته از ۷۵۰ میکده سنتی را نصب کرده اند و ساعت‌ها هم مطابق با ساعت سایر بار‌ها است تا مشتریان در ابتدا گمان نکنند آنجا یک آبمیوه فروشی و یا محل نوشیدنی‌های غیرالکلی است و پس از ورود غافلگیر شوند و نوشیدنی غیرالکلی بنوشند.

راه حل ایرلندی‌ها برای مبارزه با مصرف الکل در این کشور

راه حل ایرلندی‌ها برای مبارزه با مصرف الکل در این کشوراختصاصی «تابناک باتو» ـ در تلاش برای ایجاد تغییرات فرهنگی در ایرلند، کشوری که بیشترین مصرف کنندگان الکل در جهان را دارد، مسئولان این کشور در دوبلین پایتخت این کشور یک میکده (بار) به نام «ویرجین ماری» راه اندازی کرده اند و در آن هیچ گونه مشروبات الکلی ارائه نمی‌دهند.

این مکان در ماه می افتتاح شده و خیلی زود در دوبلین به شهرت رسید؛ شهری که بار‌های سنتی، ستون فقرات زندگی شبانه آن را تشکیل می‌دهد.

«فوجان یایتس» ۵۱ ساله، یکی از مؤسسان ویرجین ماری می‌گوید: خوردن الکل در جامعه ایرلندی ریشه دار است، او افزود: دنیا شاهد تغییرات فرهنگی واقعی به ویژه در زمینه رویگردانی و دوری از الکل است و این مکان طلیعه دار چنین تحولی در ایرلند خواهد بود.

راه حل ایرلندی‌ها برای مبارزه با مصرف الکل در این کشور

ویرجین ماری برای مشتریان خود این امکان را فراهم آورده تا نوشیدنی‌های بدون الکل را در یک فضا و دکوراسیون تزیین شده بنوشند و عکس آن را در فضای مجازی منتشر کنند و از جشن‌های خود بدون آثار منفی نوشیدنی‌های الکلی لذت ببرند.

دکتر «شیلا جیلهینی»، مدیر انجمن «الکل اکشن ایرلند» که در زمینه آگاه سازی درباره مضرات مشروبات الکلی فعالیت می‌کند، چنین ایده‌ای را می‌ستاید و می‌گوید: ما این را که مردم راه حلی برای پرهیز از الکل پیدا کنند، تأیید می‌کنیم و با آن موافقیم.

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴ میلادی، ایرلند دومین کشوری است که از میان ۱۹۴ کشور، بیشترین مصرف الکل را در جهان را دارد.

راه حل ایرلندی‌ها برای مبارزه با مصرف الکل در این کشور

گفتنی است، ویرجین ماری از ترفندی غافلگیرانه استفاده می‌کند، بدین ترتیب که آن‌ها فهرست برگرفته از ۷۵۰ میکده سنتی را نصب کرده اند و ساعت‌ها هم مطابق با ساعت سایر بار‌ها است تا مشتریان در ابتدا گمان نکنند آنجا یک آبمیوه فروشی و یا محل نوشیدنی‌های غیرالکلی است و پس از ورود غافلگیر شوند و نوشیدنی غیرالکلی بنوشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار