طلا با کمترین قیمت در سه هفته گذشته رکورد زد
کد خبر: ۱۶۲۸
تاریخ انتشار: 2015 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
طلا در بازار جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی قوی در آمریکا که دورنمای افزایش نرخ های بهره را تقویت کرد و همچنین پیشرفت در مذاکرات بدهی یونان، برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به کمترین قیمت در سه هفته گذشته رسید.
 
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات پنج شنبه بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، 1183 دلار معامله شد.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.1 درصد کاهش، 1183 دلار معامله شد.
 
طلا روز چهارشنبه حداکثر 1.1 درصد کاهش یافت و به 1179 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از 11 ماه مه بود.
 
شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای با 0.5 درصد کاهش، 236.40 یوان در هر گرم (1185.72 دلار در هر اونس) معامله شد.
 
ذخایر صندوق های سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس روز چهارشنبه کاهش یافت و به کمترین میزان از سال 2009 رسید که منعکس کننده کم شدن اعتماد سرمایه گذاران به این فلز ارزشمند است.
 
طلا امسال در شرایطی که سرمایه گذاران به دقت آمار اقتصادی آمریکا را دنبال می‌کنند تا زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره در این کشور را ارزیابی کنند، تغییر چندانی نداشته است. انتظار می‌رود آمار اشتغالی که روز جمعه منتشر می شود، نشان دهد شرکت های آمریکایی مشاغلی بیشتری را در ماه مه نسبت به ماه پیش از آن ایجاد کردند.
 
توسعه اقتصادی به سیاستگذاران فضای بیشتری برای افزایش نرخ های بهره می‌دهد، اما بالا رفتن نرخ های بهره به جذابیت طلا که سرمایه گذاری بودن بازده است، لطمه می‌زند و تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود می‌کند.
 
از سوی دیگر، طلبکاران بین المللی یونان روز چهارشنبه اعلام کردند آماده مصالحه با این کشور برای جلوگیری از ورشکستگی احتمالی آن هستند. قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی یونان تحت پشتیبانی قرار گرفته بود. نشانه‌های پیشرفت مذاکرات بدهی یونان ارزش یورو را در برابر دلار تقویت کرد با اینهمه بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت.
 
همچنین صعود بازارهای سهام آمریکا هم قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. شاخص اس اند پی 500 اخیرا 0.4 درصد صعود کرده و به 2116.92 واحد رسیده در حالیکه شاخص داوجونز با 0.5 درصد افزایش، به 18108.10 واحد رسیده است.
 
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 16.4998 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در سه هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1105 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم 759 دلار معامله شد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار