دومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه تهران
کد خبر: ۱۶۲۶۱۴
تاریخ انتشار: 2019 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
دانشجویان دانشگاه تهران در دومین روز متوالی درباره افزایش قیمت بنزین تجمع کردند.

درپی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه‌بندی بنزین، عصر امروز (دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه) جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در انتقاد به نحوه اجرای این طرح توسط دولت تجمع کردند.

روایت خبرگزاری فارس از این تجمع را بخوانید:

این تجمع برای دومین روز متوالی برگزار شد و دانشجویان تجمع‌کننده شعارهایی را در اعتراض به مسئولان دولتی درباره نحوه اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت، سر دادند.

در تجمع امروز دانشگاه تهران دو طیف از دانشجویان حضور داشتند، طیف اول دانشجویان انقلابی دانشگاه بودند که شعارهای آنها در انتقاد به سیاست‌های کلی دولت به خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت بود و طیف دوم تعدادی از دانشجویان بودند که در میان شعارهای اقتصادی سعی داشتند با سردادن شعارهایی علیه بسیج و دانشجویان انقلابی فضا را ملتهب کنند.

تعداد دانشجویان انقلابی که امروز در تجمع حضور داشتند نسبت به روز گذشته تقریبا دو برابر شده بود، آنها که در محوطه و در مقابل سردر دانشگاه جمع شده بودند با سردادن شعارهایی همچون " الله اکبر "، " هیهات من الذله" ، " دستهای پینه بسته پشت نظام می ایسته "، " اصلاح اقتصادی با شوک دادن نمیشه" ، "آشوبگر بی ریشه، تهران دمشق نمیشه، " نبرد با بیکاری، حرف دل ملته"، "آشوبگر فتنه‌گر دشمن این ملته" و "وظیفه هر دولت، شفافیت با ملت" نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت و همچنین نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اعتراض کردند.

دانشجویان همچنین با در دست داشتن دست نوشته‌هایی از مردم خواستند در مقابل آشوبگران و بر هم زنندگان امنیت بایستند و اجازه ندهند این عناصر به اسم مردم دست به اغتشاش و آشوب بزنند.

یکی از دانشجویان با صدایی بلند در میان تجمع کنندگان فریاد زد که ما هم به وضعیت اقتصادی و گران شدن یک شبه بنزین اعتراض داریم ولی اجازه نمی دهیم آشوب طلبان به اموال مردم و بیت المال آسیب برسانند.

از آن سو افرادی که سعی داشتند فضا را ملتهب کنند با سر دادن شعارهای ساختار شکنانه مانند " مرگ بر دیکتاتور"، "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران"،‌ و... به دنبال این بودند که خود را به سر در دانشگاه برسانند تا با استفاده از شلوغی خیابان انقلاب فضای بیرون دانشگاه را هم برهم بزنند که با مقاومت دانشجویان موفق نشدند.

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران که در این تجمع حضور داشت به فارس گفت: دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران امروز اینجا جمع شدند تا مطالبات به حق مردم را پیگیری کنند ولی گویا یک عده به اسم دانشجو سعی دارند چهره دیگری از اعتراضات دانشجویان نشان دهند.

وی افزود: دانشجوی واقعی مخالف اغتشاش و بر هم خوردن آرامش مردم است، دانشجوی واقعی نه تنها به اموال مردم و بیت المال آسیب نمی‌زند بلکه در مقابل کسانی که این اقدامات را انجام دهند می‌ایستد و مطالبات مردم را از راه درست پیگیری می‌کند.

تجمع دانشجویان تا ساعاتی بعد از اذان مغرب و عشاء ادامه داشت و لحظاتی پس از اذان این تجمع به پایان رسید.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار