حقیقت‌های جالب درباره «بوسیدن» که کمتر می‌دانید
کد خبر: ۱۶۲۳۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
بوسه و بوسیدن شاید یکی از ساده ترین راه ها برای ابراز محبت و علاقه و ایجاد پیوند با یکدیگر باشد، اما حقایق جالب زیادی درباره ی همین بوسه های ساده وجود دارد که اغلب ما از آن بی خبریم. مثلاً شاید ندانید که بوسه فواید و مضرات مختلفی برای بدن ما دارد یا اینکه ما هم علم بوسه شناسی داریم و هم فوبیای بوسه. با چند حقیقت جالب درباره بوسه همراه باشید.

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داند

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داندبه گزارش «تابناک با تو»؛ بوسه و بوسیدن شاید یکی از ساده ترین راه ها برای ابراز محبت و علاقه و ایجاد پیوند با یکدیگر باشد، اما حقایق جالب زیادی درباره ی همین بوسه های ساده وجود دارد که اغلب ما از آن بی خبریم. مثلاً شاید ندانید که بوسه فواید و مضرات مختلفی برای بدن ما دارد یا اینکه ما هم علم بوسه شناسی داریم و هم فوبیای بوسه. با چند حقیقت جالب درباره بوسه همراه باشید.

۱- بوسه چطور به وجود آمده؟

هیچ کسی با اطمینان نمی داند. فقط نظریاتی در این مورد مطرح شده؛ بعضی می گویند بوسه میلی غریزی است و بعضی دیگر آن را فرآیندی اکتسابی می دانند. در کتب مذهب ودایی هند، گاهی به عمل بوسیدن (به صورت «لمس با دهان») اشاره شده که برخی تاریخ نویسان را به این نتیجه رسانده که به دنبال حمله ی اسکندر مقدونی به هند، عمل «لمس با دهان» در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد.

بعضی هم منشأ «بوسه با دهان» را مادران می دانند که غذای جویده را از دهان خود به دهان نوزادشان می گذاشتند. به این کار «غذا دادن توأمان با بوسه» گفته می شود و عمدتاً در پرندگان دیده می شود.

۲- مدل بوسیدن مان از کجا نشأت می گیرد؟

آمار و ارقام نشان می دهد دو سوم از افراد هنگام بوسیدن، سر خود را به سمت راست خم می کنند اما نکته ی حیرت انگیز در مورد مدل بوسیدن ما این است که این مسأله در واقع ژنتیکی است. به گفته ی محققان، احتمال اینکه هنگام بوسیدن سر خود را به سمت راست خم کنیم بیشتر است چون زمانی که در رحم مادرمان بودیم سر ما به همین سمت خم می شد.

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داند

احتمال پیش قدم شدن برای ابراز محبت در زنان بیشتر از مردان است، چون زن ها بیشتر از نخ دندان استفاده می کنند و بنابراین کمتر نگران بدبویی دهان شان هستند. به علاوه عادت دو بار مسواک زدن در روز در زنان بیشتر از مردان است اما احتمال گوشزد کردن بدبویی دهان به شریک عاطفی خود در مردان و زنان تقریباً به یک اندازه است. با این حال، زنان بیشتر از مردان به شریک عاطفی خود می گویند که چیزی لای دندان هایشان گیر کرده.

۴- ده درصد از انسان های دنیا همدیگر را نمی بوسند

این مسأله دلایل مختلفی دارد. مثلاً اسکیموها محبت و علاقه ی خود به یکدیگر را نه با بوسه بلکه با کشیدن بینی هایشان به هم ابراز می کنند، اما نه به خاطر ترس از منجمد شدن دهان شان، بلکه به این دلیل که دهان آن ها معمولاً پوشیده است. به همین دلیل آن ها از در دسترس ترین قسمت صورت شان استفاده می کنند. گرچه امروزه ۹۰ درصد از انسان های دنیا یکدیگر را می بوسند اما مردم بعضی مناطق سودان معتقدند روح انسان می تواند از طریق دهانش بگریزد به همین دلیل آن ها از ترس آنکه روح شان را تسلیم شخصی که آن ها را می بوسد کنند، از بوسیدن همدیگر با دهان خودداری می کنند. علاوه بر این، به مدت ۱۸ میلیون سال، ساکنان جزیره ماگایا زندگی خود را بدون آنکه چیزی درباره ی بوسه و نحوه ی انجام آن بدانند سپری کرده بودند، تا دهه ی ۱۷۰۰ میلادی که انگلیسی ها پا به این جزیره گذاشتند.

۵- در بعضی کشورها قوانین سختگیرانه ای در مورد بوسیدن وجود دارد

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داند

بوسیدن در ملأ عام در بعضی کشورها ممنوع است. در یک مورد، استاد دانشگاه نگون بختی در مکزیک به خاطر بوسیدن همسرش در ملأ عام دستگیر شد. در سال ۲۰۱۰ هم مردی در عربستان به همین خاطر به تحمل ۳۰ ضربه شلاق و ۴ ماه زندان محکوم شد.

در بعضی ایالت های آمریکا هم قوانین عجیبی در مورد بوسیدن وجود دارد. طبق قوانین ایالت های آیووا و ایندیانا، مردانی که سبیل دارند نباید در ملأ عام کسی را ببوسند. اما در جواب اینکه آیا واقعاً پلیس این ایالت ها مردان را به خاطر نقض این قانون دستگیر خواهد کرد، باید گفت احتمالاً نه، گرچه این قانون در کتاب قوانین هر دو ایالت وجود دارد.

۶- رکورد جهانی طولانی ترین بوسه

باور کنید یا نه، طولانی ترین بوسه ی دنیا دقیقاً ۵۸ ساعت و ۳۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه به طول انجامید! این رکورد مربوط به سال ۲۰۱۳ می شود و متعلق به یک زوج تایلندی است. این بوسه روز ۱۲ فوریه در شهر پاتایا آغاز شد و در ۱۴ فوریه یعنی روز ولنتاین به پایان رسید. این رکورد در برابر دوربین های یک برنامه ی تلویزیونی ثبت شد و جوایز ارزشمندی برای این زوج به همراه آورد.

7- علم بوسه شناسی هم داریم

چرا همدیگر را می بوسیم؟ این سؤال و دیگر موارد مرتبط به آن همان چیزهایی هستند که در فیلماتولوژی یا همان علم بوسه شناسی به آن ها پرداخته می شود. شاید شنیده باشید که اولین بوسه یا باعث شکل گیری یک رابطه ی عاطفی می شود یا آن را تخریب می کند؛ علم صحت این گفته را تأیید کرده. به گفته ی محققان این حوزه، اولین بوسه ما را از بعضی ویژگی های حسی مثل بو و ... آگاه می کند. اگر این ویژگی ها نتوانند شما را تحت تأثیر قرار دهند، رابطه از همین جا پایان می یابد.

۹- ترس از بوسه واقعیت دارد

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داند

گرچه اغلب ما بوسیدن را امری بدیهی می دانیم، اما برای بعضی افراد، ترس از بوسه که به آن فیلمافوبیا گفته می شود، یک مشکل واقعاً جدی است. این فوبیا دلایل متعددی می تواند داشته باشد؛ مثل تجربیاتی که باعث وارد آمدن ضربات روحی می شوند از جمله تجاوز، تعرض یا هر گونه آزار فیزیکی. این فوبیا میان جوان ها و افراد بی تجربه هم بسیار شایع است. به علاوه، آدم ها اغلب از گرفتار شدن به بیماری هایی می ترسند که به هنگام بوسیدن و به لطف میکروب هایی که از این طریق انتقال پیدا می کنند، به وجود می آیند.

۱0- حیوانات هم یکدیگر را می بوسند

چند حقیقت جالب درباره «بوسه» که کمتر کسی درباره آن‌ها می‌داند

از قرار معلوم همه ی دنیا بوسیدن را به عنوان رفتاری برای ابراز محبت به رسمیت می شناسند و حتی حیوانات هم این کار را انجام می دهد (گرچه نه دقیقاً به آن شکلی که ما انجامش می دهیم). رفتارهایی شبیه به بوسیدن در نخستی سانان و همینطور غیر نخستی سانان دیده شده. شامپانزه ها بعد از جنگ و دعوا اغلب یکدیگر را می بوسند، با حرکتی که استراتژی «بوسه و آشتی» به نظر می رسد. فیل ها هم زیاد در حال در هم پیچاندن خرطوم یکدیگر دیده شده اند؛ آن ها گاهی با خرطوم خود به دهان یکدیگر ضربه می زنند. این حرکات محبت آمیز و تسلی بخش شبیه به بوسه هستند.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
15
2
موضوع قحطه؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
حالا چرا غر میزنی؟ خوش تون نمیاد نخونید
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
1
بوسیدن فرزندان در اسلام بسیار توصیه شده ومحبت و اعتماد فرزندان را بدنبال دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار