خرید املاک لاکچری در مسکو توسط خانواده اسد
کد خبر: ۱۶۲۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 13    -    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
اعضای خانواده بشار اسد مجموعه‌ای آپارتمان‌ را در یکی از گران قیمت‌ترین بخش‌های شهر مسکو به نام "مسکوسیتی" خریده‌اند که بهای آنها در حدود ۴۰ میلیون دلار است!

به نقل از دویچه‌وله آلمان اعضای خانواده بشار اسد مجموعه‌ای آپارتمان‌ را در یکی از گران قیمت‌ترین بخش‌های شهر مسکو به نام "مسکوسیتی" خریده‌اند که بهای آنها در حدود ۴۰ میلیون دلار است!

اعضای خانواده بشار اسد، در مسکو دست‌اندرکار خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس در محله گران قیمت "مسکو سیتی" با آسمان‌ خراش‌های پر زرق و برق هستند. "فایننشال تایمز" در گزارشی خبر داده است که آنها دستکم ۱۹ دستگاه آپارتمان به بهای تقریبا ۴۰ میلیون دلار خریده‌اند.

خرید املاک لاکچری در مسکو توسط خانواده اسد

این روزنامه به اسناد یک سازمان غیردولتی به نام "Global Witness" استناد کرده است. Global Witness در سال ۱۹۹۳ پایه‌گذاری شد و کار خود را روی تحقیق برای یافتن سرنخ‌ فساد و اختلاس در کشورهای مختلف متمرکز کرد. عمده تجسس‌های این سازمان درباره کشورهایی با ثروت متکی بر منابع زیرزمینی بوده است. کشورهایی که علیرغم داشتن ثروتی نجومی، مردم آنها زیر فشار فقر و بحران زندگی می‌کنند.

یکی از پژوهش‌های "Global Witness" با عنوان "الماس‌های خونین" منتشر شده که به نقش معامله‌گران بین‌المللی الماس در سیرالئون وآنگولا می‌پردازد.

سازمان یاد شده در مورد خانواده اسد به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد افراد درجه یک خانواده رئیس‌جمهور سوریه از سال ۲۰۱۳ به شکل مستمر در قالب یک معاملات ملکی آپارتمان‌هایی در "مسکو سیتی" خریده‌اند. این خرید‌ها درست در دوره‌ای رخ داده که اسد در ضعیف‌ترین سال‌های حکومت خود بوده و بخش‌های بزرگی از سوریه از کنترل ارتش او خارج شده بود.

در آن زمان بشار اسد هم‌چنین از سوی جامعه جهانی به خاطر استفاده از گاز شیمیایی علیه مخالفان خود به شدت زیر فشار بود. در این مقطع اگرچه روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت سوریه را وتو کرده بودند، اما بشار اسد به فکر دست و پا کردن پناهگاهی بود و این پناهگاه نمی‌توانست مثلا در لندن باشد؛ شهری که او پیش از نشستن بر صندلی پدر خود حافظ اسد در آنجا به دانشگاه رفته بود.

معاملات ملکی به عنوان پایگاهی امن

فعالیت معاملات ملکی خانواده اسد آن زمان با این تصور شروع شد که رژیم اسد تا سقوط فاصله زیادی ندارد و باید پایگاه امنی برای خود ایجاد کند. البته این فعالیت‌ها بعد از ورود مستقیم روسیه به صحنه جنگ سوریه و رسیدن رژیم اسد به ثبات هم ادامه پیدا کرد. آخرین آپارتمان در تابستان سال جاری میلادی خریداری شده است. خرید و فروش‌ها در قالب شرکت‌های برون مرزی (Offshore) صورت گرفته‌اند.

۱۸ دستگاه از این آپارتمان‌ها در سال ۲۰۱۰ در مجموعه آسمان‌خراش‌های دوقلوی Gorod Stoliz قرار دارند. یک دستگاه ‌آپارتمان دیگر در Federation Tower با ارتفاع ۳۷۴ متر خریداری شده است. از ابعاد سرمایه شرکت معاملات ملکی خانواده اسد اطلاعاتی در دست نیست. اما بنا بر پرتال معاملات ملکی روسی CIAN ارزش هرکدام از آپارتمان‌های خریداری شده به طور متوسط دو میلیون دلار بوده است.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
1
4
زکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار