دسر کادایف و فرنی، دسر خوشمزه برای پذیرایی
کد خبر: ۱۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: 2019 November 15    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
میهمانی دارید و می‌خواهید یک دسر خوشمزه برای پذیرایی از آن‌ها درست کنید در ادامه آموزش روش درست کردن دسر کادایف و فرنی را برای شما قرار داده ایم.

دسر کادایف و فرنی، دسر خوشمزه برای پذیرایی«تابناک باتو» میهمانی دارید و می‌خواهید یک دسر خوشمزه برای پذیرایی از آن‌ها درست کنید در ادامه آموزش روش درست کردن دسر کادایف و فرنی را برای شما قرار داده ایم.

 

دسر کادایف و فرنی، دسر خوشمزه برای پذیرایی

مواد لازم

۱۵۰ گرم رشته کادایف
۵۰ گرم کره
۴ قاشق غذاخوری شکر

مواد لازم برای تهیه فرنی:

۲ قاشق غذاخوری آرد
۴ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
۲ /۱ پیمانه شکر
۲۰۰ گرم خامه صبحانه
۲ /۱ قاشق چایخوری پودر هل
۱ عدد تخم مرغ
۳ پیمانه شیر

روش درست کردن دسر کادایف و فرنی

کره را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب شود. رشته‌ها را با دست به صورت تکه‌های ۳-۲ سانتی خرد کنید و همراه شکر داخل تابه بریزید و مرتب هم بزنید تا رشته‌ها به کره آغشته شده، تفت داده شوند. رنگ رشته‌ها که طلایی شد، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

برای تهیه فرنی در یک ظرف آرد و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید، سپس آن‌ها را داخل یک قابلمه الک کنید. شیر را کم کم به آن‌ها اضافه کرده، با همزن دستی به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله نشود. تخم مرغ را در یک کاسه شکسته و آن را با چنگال بزنید، سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. شکر، پودر هل، خامه و گلاب را هم به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

حالا باید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد داخل آن را مرتب هم بزنید تا مواد غلیظ شوند. غلظت مواد باید به غلظت ماست برسد. در این صورت فرنی آماده است. فرنی را کنار بگذارید تا خنک شود. هر از گاهی فرنی را هم بزنید تا رویه نبندد. روی فرنی را هم می‌توانید نایلون بکشید.

یک ظرف پیرکس یا یک قالب کمربندی انتخاب کنید. نیمی از رشته‌های سرخ شده را داخل ظرف قرار دهید. اکنون فرنی را روی رشته‌ها بریزید. مابقی رشته‌ها را هم روی فرنی ریخته و با قاشق آن‌ها را داخل ظرف پخش کنید. روی ظرف را سلفون بکشید و داخل یخچال قرار دهید تا فرنی خنک شود. دسر را داخل چند ظرف یک نفره هم می‌توانید بریزید.

دسر را با خلال پسته تزیین کنید. اگر از قالب کمربندی استفاده کردید، با چاقو دور تا دور دسر را از قالب جدا کرده، کمربند قالب را باز کرده و با همان کفه قالب در ظرف قرار دهید.

آبانک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار