نخستین سلفی دیده نشده از شاه قاجار
کد خبر: ۱۶۱۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 11    -    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
نمایشگاه عکس‌های تاکنون منتشر نشده و کمتر دیده شده از دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برپا شده است.

تصاویر کپی ۳۱ قطعه عکس منتخب آلبوم‌خانه کاخ گلستان برای نخستین بار در این نمایشگاه به‌ نمایش درآمده است. این عکس‌ها مربوط به دوره قاجار است و شامل مظفرالدین‌شاه و گرامافون، کالسکه، تلسکوپ و مظفرالدین‌شاه، روز عاشورا، انبار ذخیره قورخانه از تفنگ و فشنگ و... می‌شود.

نخستین سلفی دیده نشده از شاه قاجار

عکسی از ناصرالدین شاه نیز به چشم می‌خورد که گویا سلفی این شاه قاجاری در آینه از خودش است که همراه با کپشنی با مضمون «صورت خودم در آینه - دیوانخانه تهران» متعلق به سال۱۲۵۹ هجری قمری منتشر شده است.

نخستین سلفی دیده نشده از شاه قاجار

این نمایشگاه در حاشیه آیین گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری با تأکید بر شعار یونسکو مبنی بر«پیوند با گذشته از طریق صداها و تصاویر» با حضور اشرف بروجردی رئیس کمیته ملی حافظه جهانی یونسکو در ایران و به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

چمدان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
1
یک موضوع جالب این است که این عکس یا بهتر بگویم این دو عکس با هم یک جفت استریو هستند یعنی اگر با دستگاه استرواسکوپ به این دو عکس نگاه کنید یک تصویر برجسته و سه بعدی ازناصرالدین شاه خواهید دید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار