نجات جان بیماران با تخت بیمارستانی مسی
کد خبر: ۱۶۱۷۸۷
تاریخ انتشار: 2019 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، تخت‌های بیمارستانی از جنس مس در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) به طور متوسط ۹۵ درصد باکتری کمتری از تخت‌های معمولی بیمارستانی دارند در نتیجه احتمال انتقال آلودگی به بیمار در زمان بستری بودن در بیمارستان کاهش می‌یابد.

خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، تخت‌های بیمارستانی از جنس مس در بخش مراقبت های ویژه (ICU) به طور متوسط 95 درصد باکتری کمتری از تخت‌های معمولی بیمارستانی دارند در نتیجه احتمال انتقال آلودگی به بیمار در زمان بستری بودن در بیمارستان کاهش می‌یابد.

نجات جان بیماران با تخت بیمارستانی مسی

به نقل از اریک نیوز، دکتر مایکل جی اشمیت، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی کارولینای جنوبی، چارلستون ایالات متحده گفت: "سالانه حدود 2 میلیون آمریکایی تحت عفونت‌های ناشی از بستری بودن در بیمارستان قرار می‌گیرند و نزدیک به 100هزار نفر نیز به همین دلیل جان خود را از دست می‌دهند".

بر اساس آمار منتشرشده، عفونت‌های بیمارستانی هشتمین عامل اصلی مرگ‌ومیر در ایالات‌متحده است.

دکتر اشمیت اظهار کرد: تخت بیماران یکی از آلوده‌ترین سطوح بیمارستانی است که حتی با بهترین روش‌های ضدعفونی کردن توسط شرکت‌های خدماتی کاملاً عاری از میکروب نمی‌شوند. باوجوداینکه تا همین اواخر مس یکی از بهترین عوامل از بین بردن باکتری‌های موجود در تختخواب بیماران بود اما در حال حاضر به‌صورت تجاری در دسترس نیست.

آگاهی از خصوصیات ضد میکروبی مس به آیورودا باستان بازمی‌گردد، در آن زمان برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا به آب از ظروف مسی استفاده می‌کردند. در دوران پزشکی مدرن نیز تحقیقات بی‌شماری در مورد خواص مس صورت گرفته است.

بااین‌حال ، تا همین اواخر، هیچ طراحی در مورد استفاده از تخت‌هایی محصورشده بیمار از جنس مس در مراقبت‌های ویژه ارائه نشده است.

دکتر اشمیت گفت: "بر اساس نتایج مثبت آزمایش‌های پیشین در این مورد ما تختخوابی با پوشش مسی طراحی کردیم".

دکتر اشمیت در ادامه افزود: نتایج مقایسه میزان آلودگی در تخت‌های مسی و پلاستیکی نشان می‌دهد که تخت‌های ضد میکروبی مسی به متخصصان کنترل عفونت کمک خواهد کرد تا میزان بهداشت در بخش مراقبت‌های بهداشتی را افزایش و انتقال عفونت را کاهش دهند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار