منتظر اعلام آغاز ثبت‌نام ملی مسکن بمانید
کد خبر: ۱۶۱۳۷۳
تاریخ انتشار: 2019 November 05    -    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
در حالی‌که چند روز دیگر ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان کشور آغاز می شود، هنوز سامانه رسمی این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی مشخص و اعلام نشده است.

در حالی‌که چند روز دیگر ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان کشور آغاز می شود، هنوز سامانه رسمی این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی مشخص و اعلام نشده است.

ثبت نام طرح ملی مسکن قرار بود از فردا آغاز شود، اما به دلیل تعطیل رسمی بودن روز چهارشنبه (۱۵ آبان)این برنامه به روز شنبه موکول شد و قرار شد با سه روز تاخیر انجام شود.

بنابراین گزارش ،گفته می شود این برنامه ثبت نام از استان های کمتر متقاضی آغاز خواهد شد که یکی از این استان‌ها استان سیستان و بلوچستان است.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که هنوز وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام را بصورت رسمی اعلام نکرده است.

برای این طرح شرط تأهل، فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا از موارد اصلی برای ثبت نام است.گفته می‌شود ثبت نام این طرح در برخی شهرها مثل کرمان،قم ،همدان و سیستان و بلوچستان نهایی شده است.

چند روز پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته بود که ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان کشور از ۱۵ آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش در ۱۰ استان آغاز خواهد شد.

اسلامی با یادآوری این مطلب که آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کلانشهرها و از جمله تهران با حضور رییس‌جمهور در ماه‌های گذشته آغاز شد، توضیح داد: در شهرهای جدید اقدامات احداث حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است و در شهرهای جدید پیرامون کلانشهرها که جامعه هدف این شرکت است زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند.

محمود محمودزاده در مورد اینکه با توجه به آغاز ثبت‌نام اولیه مسکن ملی تا دو هفته آینده در ۱۰ استان کشور آیا برای شهر تهران نیز این اقدام اجرایی خواهد شد، گفت:‌ هر استانی که شرایط لازم برای ثبت‌نام مسکن ملی را داشته باشد از سوی اداره کل و شهرسازی آن استان اعلام شود. این اقدام برای آنها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این برنامه به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ شده و میزان سهمیه مشخص شده است.

محمودزاده سرپرست مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مشخص کرده است که در شهرهای جدید و کدام شهرهای استان تهران چه تعداد قرار است طرح مسکن ملی احداث شود، گفت:‌ به محض اینکه اداره کل راه و شهرسازی اعلام آمادگی کند ثبت‌نام در استان تهران نیز آغاز می‌شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار