متأهل شادتر است یا مجرد؟
کد خبر: ۱۶۰۵۹۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 04    -    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
ما یافته‌های علمی زیادی در ارتباط با بررسی این افراد در طول زمان داریم، اما محل اختلاف نظر من با یافته‌های بسیاری از این مطالعات آنجاست که به زبان ساده اینطور بیانش می‌کنم: اگر مرد هستید، به احتمال قوی، بهتر است که ازدواج کنید، اما اگر زن هستید، خود را نگران این موضوع نکنید. مرد‌ها از ازدواج سود می‌برند، چون با این کار آرامش پیدا می‌کنند.

متأهل شادتر است یا مجرد؟

متأهل شادتر است یا مجرد؟«تابناک باتو» ـ اینکه زنان مجرد و بدون فرزند شادترین زیرگروه جمعیت هستند و عمر طولانی تری نسبت به همتایان دارای فرزند و متاهل خود دارند، هرچند تا کنون مورد حدس و گمان بوده است، هم اکنون و براساس مطالعات یک متخصص حوزهٔ شادکامی، از پشتوانهٔ علمی کافی نیز برخوردار است.

پاول دولان، یک استاد و صاحب نظر علوم رفتاری در دانشگاه اقتصاد لندن، بیان کرد که بر اساس تازه‌ترین شواهد علمی، معیار‌های سنتی مورد استفاده برای ارزیابی موفقیت، بخصوص معیار‌هایی مانند تأهل و پرورش فرزند، ارتباط مستقیمی با شادی افراد ندارند.

دولان در قسمتی از صحبتش بیان کرد: "افراد متاهل شادتر از سایر زیرگروه‌های جمعیت هستند، اما فقط هنگامی که همسرشان هم در حین مصاحبه و پرسش پیرامون میزان شادی شان، در اتاق باشد. در غیاب همسرانشان، آن‌ها به اندوه خود اذعان می‌کنند.

متأهل شادتر است یا مجرد؟

ما یافته‌های علمی زیادی در ارتباط با بررسی این افراد در طول زمان داریم، اما محل اختلاف نظر من با یافته‌های بسیاری از این مطالعات آنجاست که به زبان ساده اینطور بیانش می‌کنم: اگر مرد هستید، به احتمال قوی، بهتر است که ازدواج کنید، اما اگر زن هستید، خود را نگران این موضوع نکنید.

مرد‌ها از ازدواج سود می‌برند، چون با این کار آرامش پیدا می‌کنند. شما با ازدواج ریسک‌های کمتری می‌کنید، درآمدتان بیشتر می‌شود، و عمر بیشتری می‌کنید. اما او، همسر شما، صرفا باید تحمل کند، و عمر کمتری را نسبت به حالتی داشته باشد که ازدواج نکرده بود. سالم‌ترین و شادترین زیرگروه جمعیتی، زنانی هستند که هیچ وقت ازدواج نکرده اند یا صاحب فرزند نشده اند.

دولان در آخرین کتاب خود، به یافته‌های یک مطالعه ملی استناد کرد که در آن، سطح لذت و غم در میان چند زیرگروه از زنان، شامل متاهل، مجرد، مطلقه، جداشده و بیوه مقایسه شده بود. این مطالعه نشان داد که شادی گزارش شده توسط زنان متأهل بالاتر از زنان مجرد بود، اما این گزارش تنها زمانی اتفاق می‌افتاد که همسران این زنان در اتاق حضور داشتند. هنگامی که با زنان متاهل در غیاب همسرانشان مصاحبه می شد، آن‌ها میزان بالاتری از غم و اندوه را نسبت به زنان مجرد گزارش می‌کردند.

در گروه دیگری از مطالعات، برخی مزایای مادی و همچنین میزان سلامت افراد، در زنان و مردان مجرد، با زنان و مردان متاهل مورد مقایسه قرار گرفته است، که بر اساس نتایج آنها، درآمد بالاتر و حمایت اجتماعی قوی‌تر در افراد متاهل منجر به مراجعهٔ آسان‌تر آن‌ها به سرویس‌های سلامت می‌شود.

متأهل شادتر است یا مجرد؟

اما دولان بیان کرد که این موضوع صرفا در ارتباط با مردان صحیح است و غالبا سلامت زنان متأثر از وضعیت تأهل آن‌ها نیست، و حتی، زنان متاهل در سنین میانسالی در معرض خطر بالاتری نسبت به زنان مجرد، برای ابتلا به مشکلات جسمانی و روانی قرار دارند.

دولان معتقد است که علیرغم مزایای سبک زندگی مجرد و بدون فرزند برای زنان، باور‌های موجود مبنی بر اینکه ازدواج و داشتن فرزند نشانه‌های موفقیت هستند، باعث قرار گرفتن برچسبی روی زنان مجرد می‌شود که مانع از شاد بودن آن‌ها می‌گردد.

او در قسمتی از کتاب خود بیان می‌کند: بسیاری از اوقات در برخورد با یک زن مجرد در انتهای دوران جوانی اش، با افسوس بیان می‌کنیم که ای کاش زودتر همسر مناسبش را پیدا کند و این احتمال را در نظر نمی‌گیریم که ممکن است او وارد زندگی مشترکی شود که شادی و سلامتش را کم کند و باعث زودتر اتفاق افتادن مرگش شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
4
27
من به عنوان یه مرد متاهل به شدت این نظریه که مردان با ازدواج شادتر میشوند را رد میکنم. ازدواج یه هندونه در بسته س. شانس بیاری خوب در میاد یا اینکه نه!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
دقیقاً حرفت درسته . . .
ناشناس
| |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
شانس بیاری بد در میاد. شانس نیاری بدتر
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
5
ارتباط چنداني به مجرد و متاهل بودن نداره
اگرچه در حالت كلي ميشه گفت مجرد بودن از خيلي از جهات موجب شاد بودن ميشه
X Lo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
6
بستگی داره به طرف مقابل اگه دو طرف همدیگه رو درک کنن ازدواج شاده ولی اگه روحیات و عقایدشون شبیه به هم نباشه و تفاوت ها کنترل نشه خیلی تلخه. البته در کل دخترا تو ازدواج محدود تر میشن و بیشتر سختی میکشن چون زایمان و شیر دهی و بچه داری کلا توان آدمو کم میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
4
مجرد باشی..پولدارم باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
2
4
بله هندونه در بسته ست من به عنوان زنی که تجربه ازدواج دارم میگم ازدواج خوبه ولی لطفا با هم سطح خودتون ازدواج کنید
خصوصا خانواده همسر هم شان خودتون باشه در غیر این صورت زندگی تون جهنمه
براشون هم اصلا مهم نیست چون حسادت میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
2
3
مرسي زيبا بود
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
3
7
مجردی برای مردان پادشاهی ست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
2
5
در هر حالت مجردی بهتره شک نکنید
مجرد باشی یک غم داری،متاهل باشی هزار غم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار