اسپر: البغدادی درخواست تسلیم را نپذیرفت
کد خبر: ۱۶۰۵۲۰
تاریخ انتشار: 2019 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که در جریان عملیات نیروهای آمریکایی علیه سرکرده گروه تروریستی داعش، نیروهای آمریکایی از او خواستند تا خود را تسلیم کند اما وی با رد این خواسته، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

این سخنان اسپر دقایقی پس از آن منتشر شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا رسما ادعا کرد که آمریکا در شمال غرب سوریه البغدادی را کشته است. وی در سخنان خود البغدادی را در حین مرگ، در حال شیون و زاری توصیف کرد و گفت که او همچون یک سگ و یک بُزدل مرد.

اسپر: البغدادی درخواست تسلیم را نپذیرفت

وی تاکید کرد که کشته شدن ابوبکر البغدادی به‌منزله ضربه‌ای محکم بر پیکره داعش است. او همچنین مدعی تلاش واشنگتن برای از بین بردن ایدئولوژی گروه تروریستی داعش شد.

مقامات آمریکایی در حالی سخن از کشتن سرکرده گروه تروریستی داعش به میان آورده‌اند که شخص رئیس‌جمهور این کشور در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 خود اذعان کرده بود مقامات وقت آمریکا بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه که ترامپ در جریان نشست خبری خود از این کشور به خاطر همکاری در کشتن سرکرده داعش تشکر کرد، اعلام کرده که هیچ‌گونه اطلاعات موثقی درباره عملیاتی ادعایی ارتش آمریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرده که اطلاعات ضد و نقیض درباره عملیات آمریکا، تردیدها درباره صحت و به خصوص موفقیت‌آمیز بودن این عملیات را افزایش می‌دهد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار