چرا از هم متنفریم؟
کد خبر: ۱۶۰۳۷۲
تاریخ انتشار: 2019 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
پس بررسی ریشه‌های نفرت، اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل با تهیه‌کنندگی استیون اسپلبرگ و کارگردانی گیتا گندهیر و سام پولارد، مستندی ۶ قسمتی به نام چرا از هم متنفریم؟ Why We Hate در حال پخش از شبکه دیسکاوری است که دقت در ابعاد آن بسیار مفید است. مستند، خیلی اساسس، از بررسی احساسات مخرب غریزی سرشته شده در DNA ما شروع می‌کند.

چرا از هم متنفریم؟

مستندی تازه و ارزشمند: چرا از هم متنفریم؟ Why We Hateبه گزارش «تابناک با تو»؛ آیا نوع بشر می‌تواند زمانی بدون داشتن انواع نفرت‌ها و فاصله‌ها زندگی کند؟ ایدئولوژی‌ها و کشورها و نژادها و طبقه‌ها و مذاهب و کینه‌های تاریخی، ابزارهایی شده‌اند برای روشن نگاه داشتن همیشگی شعله تنفر.

پس بررسی ریشه‌های نفرت، اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل با تهیه‌کنندگی استیون اسپلبرگ و کارگردانی گیتا گندهیر و سام پولارد، مستندی ۶ قسمتی به نام چرا از هم متنفریم؟ Why We Hate در حال پخش از شبکه دیسکاوری است که دقت در ابعاد آن بسیار مفید است.

مستند، خیلی اساسس، از بررسی احساسات مخرب غریزی سرشته شده در DNA ما شروع می‌کند.

در قسمت نخست یک انسان‌شناس تکاملی، بررسی می‌کند که چرا انسان‌ها در طول تاریخ اینقدر وحشیانه و با خشونت با هم رفتار کرده‌اند.

مستندی تازه و ارزشمند: چرا از هم متنفریم؟ Why We Hate

در قسمت دوم قبلیه‌گرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما می‌فهمیم که چطور تشکل انسان‌ها در انواع دسته‌های سیاسی، ورزشی و فرهنگی، آنها را به جان هم می‌اندازد. اصلا چرا ما از اینکه به یک دسته خاص تعلق خاطر داریم لذت می‌بریم؟

در قسمت سوم ابزارها و روش‌ها بررسی می‌شود و ما می‌فهمیم که چطور پروپاگاندا، تبلیغات مغزشویانه تهی‌کننده خصایص انسانی، نمادها و حتی اینترنت، نفرت را تقویت می‌کنند و اشاعه می‌دهند.

در قسمت چهارم افراط‌گرایی مورد نقد قرار می‌گیرد. در قسمت پنجم جنایات علیه بشریت طبقه‌بندی می‌شوند.

و سرانجام در قسمت ششم و آخر، کورسوهای امید بحث می‌شوند و نشان داده می‌شود که ما چطور می‌توانیم آگاهانه از باتلاق هولوکاست، نسل‌کشی رواندا، کشتارهای جمعی و نیز چیزهایی مثل تمسخر کردن دیگران در زمین بازی و ترول‌‌بازی در اینترنت، به درآییم.

کلا سریال می‌خواهد ببیند که آیا تنفر، یکی از اجزای اساسی فطرت ماست و به صورت متناقضی بدون آن در روند تکامل تا حالا حذف شده بودیم یا اینکه تنفر چیزی القایی است که زمانی می‌توانیم از چنگ آن به درآییم.

تا به حال، دو قسمت از این سریال پخش شده است.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار