جا‌به‌جاییِ اضطراریِ ۸۰ خانوارِ محله‌ی منبع آب اهواز
کد خبر: ۱۶۰۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به آغاز فصل بارش باران و احتمال رانش زمین، ۸۰ واحد مسکونی در محله منبع آب نیاز به جا به جایی فوری دارند.

جا‌به‌جایی اضطراری ۸۰ خانوارِ محله‌ی منبع آب اهواز

کیامرث حاجی زاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان دو بحران بزرگ داشت که یکی بحث گرد و خاک بود که در یک برهه زمانی با توجه برخی کارهای غلط زیست محیطی و عدم تخصیص حق آب تالاب و شرایط اقلیمی باعث شد در کنار گرد و خاک های خارجی منجر به ابر بحران شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبه دولت، این موضوع به صورت جدی و جهادی مرتفع شود.

حاجی زاده با اشاره به مشکلات بی شمار منطقه در معرض خطر منبع آب در اهواز اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات منطقه منبع آب شهر اهواز بود که به دلیل مشکلات بسیار مانند نوع خاک و ساخت و ساز های غیر مجاز دچار چالش بودیم که بعد از واقعه تلخ سال ۹۶ عظم جدی برای مرتفع کردن این مشکل به کار گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: با توجه به اینکه در این منطقه در سال های متمادی، رانش زمین را شاهد بودیم و تلفاتی را هم در پی داشت، این جلسه به همین منظور برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل بارش باران قرار گرفته ایم و احتمال رانش زمین وجود دارد، ۸۰ خانوار ساکن این محله باید فوری جا به جا شوند.

مدیرکل بحران استان خوزستان عنوان کرد: اکنون ۲۶ خانوار جا به جا شدند و ۷۲ خانوار دیگر نیز منزل آنها در منطقه رامین شهرستان باوی آماده است.

حاجی زاده گفت: در کل ۸۱۱ خانوار باید از این منطقه جا به جا شوند و در این راستا تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به منظور ساخت شهرکی برای این خانواده ها صورت گرفته است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
مجید دلبندم، غلط املایی ها را درست کن!
اول نگارش فارسی یاد بگیر، بعد گزارش بنویس!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار