طرز تهیه 2 نوشیدنی عالی برای روزهای سرد سال
کد خبر: ۱۵۹۶۶۲
تاریخ انتشار: 2019 October 19    -    ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
حالا که داریم کم کم به روزهای سرد و بارانی نزدیک می شویم برای شما عزیزان طرز تهیه دو نوع نوشیدنی که در این روزهای سرد خیلی دلچسپ و خوشمزه است را آماده کرده ایم امید است که این نوشیدنی ها را در منزل تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه 2 نوشیدنی عالی برای روزهای سرد سال«تابناک باتو» حالا که داریم کم کم به روزهای سرد و بارانی نزدیک می شویم برای شما عزیزان طرز تهیه دو نوع نوشیدنی که در این روزهای سرد خیلی دلچسپ و خوشمزه است را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

نوشیدنی زنجبیلی:

طرز تهیه 2 نوشیدنی عالی برای روزهای سرد سال

زنجبیل یکی از آن ادویه‌های قدیمی است که برای گرم کردن بدن تأثیر زیادی دارد. زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به خاطر اینکه حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است. تهیه‌ی نوشیدنی با زنجبیل باعث افزایش گرمای درونی بدن می‌شود و قدرت بدنی شما را بالا می‌برد.

مواد لازم نوشیدنی زنجبیلی:

طرز تهیه 2 نوشیدنی عالی برای روزهای سرد سال

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
زنجبیل تازه یک تکه ۱۰۰ گرم / ۴۹ کالری
آب نیم لیتر ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
لیموترش نصف عدد ۱۰۰ گرم / ۴۲ کالری
عسل به اندازه‌ی کافی ۱۰۰ گرم / ۲۸۸ کالری
روش تهیه نوشیدنی زنجبیلی:

زنجبیل تازه‌ی تمیز را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. می‌توانید اول پوست زنجبیل را بگیرید. ورقه‌های زنجبیل را در نیم لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد و آب آن نصف شود. *. سپس زیر شعله را خاموش کنید و جوشانده تان را در یک فنجان بریزید. آب نصف لیموترش را بگیرید و به آن اضافه کنید. یک قاشق عسل نیز به نوشیدنی زنجبیلی تان افزوده و هم بزنید تا شیرین شود.

عسل نیز خاصیت ضد باکتریایی طبیعی فوق العاده‌ای دارد و باعث تقویت بدنتان می‌شود. نوشیدنی‌های گازدار و انرژی زا و ... را کنار بگذارید و خودتان را به یک فنجان نوشیدنی زنجبیلی گرم مهمان کنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.

نوشیدنی دارچین: دارچین نیز مانند زنجبیل علاوه بر طعم دادن به غذا‌ها خواص فوق العاده‌ای دارد که به ویژه در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه گرمابخش است و درعین حال باعث تنظیم قند خون می‌شود.

مواد لازم نوشیدنی دارچین:
مواد لازم اندازه مقدار / کالری
چوب دارچین ۲ عدد ۱۰۰ گرم / ۲۶۱ کالری
آب یک لیوان ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
چوب میخک یک عدد نامشخص
عسل یک قاشق ۱۰۰ گرم / ۲۸۸ کالری

روش تهیه نوشیدنی دارچین:

چوب دارچین را در آب ریخته و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و داخل یک فنجان بریزید.

اگر دوست داشته باشید یک عدد چوب میخک هم داخل آن بیندازید. یک قاشق عسل به نوشیدنی دارچینی تان بزنید و میل کنید.

نکته: اگر باردار هستید از مصرف زیاد دارچین بپرهیزید.

خواص دارچین:

بهترین دارو برای درد‌های عضلانی است. به عنوان تب بر استفاده می‌شود. دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد که آن هم قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است. اگر حس می‌کنید ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید. حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای دارچین بهترین دارو است. اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از دارو‌های آرام بخش بهتر است. در حقیقت می‌توان گفت: دارچین، والیوم گیاهی است، زیرا در دارچین ماده‌ای به نام Cinnamodehyde وجود دارد که روی حیوانات و انسان اثر آرام بخش دارد. دارچین رگ‌ها را باز می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

آکا ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار