فوتِ ۴ زائر ایرانیِ اربعین در کربلا و کاظمین
کد خبر: ۱۵۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از فوت ۴ زائر ایرانی اربعین حسینی در بیمارستان های الحسین کربلا و کاظمیه در شهر کاظمین خبر داد.

محمدتقی حلی ساز با بیان اینکه این ۴ زائر ایرانی در ۲۴ ساعت گذشته و به رغم اقدامات درمانی کادر پزشکی در بیمارستانهای یاد شده دار فانی را وداع گفتند، افزود: یکی از این زائران عذرا فرهادی فرزند فتحعلی متولد ۱۳۳۷ اهل لردگان است که به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفته است.

وی ادامه داد: لیلا بهرامی متولد ۱۳۶۸ اهل مرودشت نیز در عمود ۱۱۲۴ دچار سانحه تصادف شده بود که قبل از رسیدن به بیمارستان الحسین به لقای پروردگار پیوسته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: مهرانگیز کمالی احمقیه فرزند مقصود ساکن تبریز نیز به علت ایست قلبی خبر داد.

حلی ساز اضافه کرد: همچنین هایپوگلاسیمی (افت شدید قند) علت مرگ یکی دیگر از زائران ایرانی اربعین به نام محمد معتمدی ۶۰ ساله ساکن تهران در بیمارستان کاظمیه در شهر کاظمین شده است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­‌کند.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
1
خدا رحمتشان کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار