سس چیز ویز؛ سس پنیری برای انواع ساندویچ
کد خبر: ۱۵۸۸۰۱
تاریخ انتشار: 2019 October 09    -    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سس چیز ویز یک سس پنیری غلیظ و زرد رنگ است که برای انواع ساندویچ‌ها به خصوص فیلی چیز استیک و سایر ساندویچ‌های گوشتی استفاده می‌شود. این سس با شیر، پنیر چدار، خردل و چند ماده تشکیل دهنده دیگر درست می‌شود. این سس چند نوع دارد که ما نوع کلاسیک را که بهترین نوع است، برای شما انتخاب کرده‌ایم.

سس چیز ویز؛ سس پنیری برای انواع ساندویچ«تابناک باتو» سس چیز ویز یک سس پنیری غلیظ و زرد رنگ است که برای انواع ساندویچ‌ها به خصوص فیلی چیز استیک و سایر ساندویچ‌های گوشتی استفاده می‌شود. این سس با شیر، پنیر چدار، خردل و چند ماده تشکیل دهنده دیگر درست می‌شود. این سس چند نوع دارد که ما نوع کلاسیک را که بهترین نوع است، برای شما انتخاب کرده‌ایم.

چیز ویز یک سس پنیری یا رومال جامد است که توسط دانشمند حوزه غذا، ادوین تایسمان اختراع شده است. این سس رنگ نارنجی مایل به زرد دارد که اغلب به عنوان رویه انواع ساندویچ‌های فست فودی مثل چیز استیک، چیپس ذرت، هات داگ و سایر غذا‌ها استفاده می‌شود. چیزویز یکی از غذا‌هایی ست که با پنیر پردازش شده درست شده است؛ یک نوع رده بندی که شامل بعضی از انواع پنیر‌های ورقه‌ای و پنیر‌های ذوب شونده دیگر است.

سس چیز ویز؛ سس پنیری برای انواع ساندویچ

این‌ها معمولا حاوی پنیر معمولی هستند که همراه با مواد افزودنی همچون امولیسفایر‌ها و عوامل تثبیت کننده همچون صمغ زانتان یا کاراجین، دوباره پردازش شده‌اند و طعمی ملایم از مواد افزودنی مانند اسید سیتریک و ترکیبات طعم دهنده برای آن‌ها به دست می‌آید. از آناتو هم برای رنگ دهی استفاده می‌شود.

این محصول توسط دو شرکت مهرام با نام دیپ پنیر ناچو و شرکت کاله با نام دیپ چدار تولید می‌شود. نوع صنعتی حاوی موادی ناخواسته همانند مالتودکسترین، سدیم فسفات و سدیم آلرژینات و چند ماده دیگر همانند طعم دهنده، رنگ دهنده و نگهدارنده است؛ بنابراین همه این‌ها ما را مجاب می‌کند تا این سس غلیظ فراوری شده را در خانه درست کنیم. این سس را علاوه بر ساندویچ می‌توان همراه بعضی از تنقلات دیگر همانند نان پرتزل نرم، کراکر و حتی ناچو و چیپس استفاده کرد و هنگام تماشای تلویزیون به عنوان یکی از تنقلات خوشمزه مصرف کرد. در این دستورالعمل به جای رنگ غذایی از زردچوبه برای به دست آوردن رنگی زرد و از پودر سیر و پودر پیاز برای ایجاد طعمی دلنشین استفاده می‌شود.

مواد لازم

نشاسته ذرت: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر سیر: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر پیاز: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر خردل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
زردچوبه: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکر: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شیر کامل یا کم چرب: ۱/۲ پیمانه
پنیر خامه‌ای: ۵۰ گرم، ورقه شده
پنیر چدار: ۱ پیمانه (۱۰۰ گرم)

طرز تهیه

۱. نشاسته، نمک، پودر سیر و پیاز، پودر خردل، زردچوبه و شکر را با همدیگر داخل کاسه‌ای کوچک، مخلوط کنید.

۲. شیر و پنیر خامه‌ای را داخل یک ماهیتابه گود کوچک بریزید. آن را روی حرارت کمتر از متوسط گرم کنید، مرتب بهم بزنید تا زمانی که پنیر خامه‌ای داخل شیر حل شود.

۳. مخلوط ادویه را داخل مایع در حال گرم شدن بریزید و بهم بزنید. بگذارید یک دقیقه دیگر گرم شود تا غلیظ شود.

۴. از روی حرارت بردارید و پنیر چدار رنده شده را داخل آن بریزید، داخل مایع بهم بزنید تا زمانی که بطور کامل ذوب و یکدست شود.

۵. فورا سرو کنید.

نکات مهم

سس پنیر اضافی را می‌توان به مدت ۳ روز در ظرفی دردار در یخچال نگهداری کرد. قبل از سرو کردن آن را داخل ماهیتابه گرم کنید.

این سس به نام سس پنیر، دیپ پنیر، دیپ پنیر ناچو و چیز ویز معروف است. از این سس می‌توان همراه با چیپس و نان خشک و یا همراه انواع ساندویچ استفاده کرد.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار