مافیای دستفروشی؛ اجاره هر موزاييک ٣ميليون
کد خبر: ۱۵۸۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

روزنامه آرمان در گزارشی به پدیده وجود مافیا در دستفروشی و بساط گستری پرداخت و نوشت: در بعضي مسيرها براي يک متر جا بايد اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد. در برخي از مناطق همين ميدان (فاطمي) اجاره هر موزاييک يک‌ميليون در ماه و در تجريش 3 تا 5‌ميليون تومان است!

دستفروشی؛ هر موزاييک ٣ميليون اجاره در ماه

در ادامه این گزارش می خوانید:

* درآمد برخی از دستفروشان تهران در ماه از کارمندان دولت و صاحب مغازه‌ها نیز بیشتر است.

*باندهای مافیایی دستفروشی در تهران وجود دارد که اجاره ماهانه هر موزاییک در برخی از نقاط تهران بین ۵۰۰ تا ۵‌میلیون تومان است.

* دستفروشان به‌طور ميانگين روزي 250‌هزار تا 300‌هزار تومان سود خالص به دست مي‌آورند.

* ( به نقل از یکی دستفروش): در بعضي مسيرها براي يک متر جا بايد اجاره پرداخت تا بتوان در آنجا بساط خود را پهن کرد وگرنه يک عده نمي‌گذارند در آنجا کار کنيم. در برخي از مناطق همين ميدان (فاطمي) اجاره هر موزاييک يک‌ميليون در ماه و در تجريش 3 تا 5‌ميليون تومان است.

* (با اشاره به عدم نياز مالي برخي دستفروشان): برخي از دست فروشان که روبه‌روي مغازه ها بساط پهن مي کنند ماهي حدود سه‌ميليون تومان اجاره به آن مغازه مي‌دهند تا اجازه دهد آنجا بشينند و با احتساب درآمد روزانه و کارگراني که دارند ماهي به 20‌ميليون هم درآمدشان مي‌رسد.

مافياي دستفروشي وجود دارد

حسن خليل آبادي، عضو شوراي شهر تهران: 

* (توضیح درباره اين پديده و ارائه توضيحات بيشتر درباره اظهارنظرش در رابطه با مافياي دستفروشي): عددي که من اعلام کردم (اجاره هر موزاييک در تهران از 500‌هزار تا 5‌ميليون تومان در ماه اجاره) به شکل نماد بود تا مسئولان به اين واقعيت پي‌ببرند که چه سود کلاني به جيب مافياي دستفروشي مي‌رود، با توجه به صحبت‌هاي ما با دستفروشان نيز پي برده‌ايم که امروزه اين معضل اجاره موزاييک‌ متاسفانه وجود دارد و سودآوري پديده دستفروشي باعث تشکيل مافيا شده است و رقمي که من اعلام کردم تقريبي است.

* برخي از اين دستفروشان به واسطه حمايتي که از باندهاي مافيايي مي‌شوند در مقابله ماموران نيروي انتظامي و شهرداري مي‌ايستند و مقاومت مي‌کنند. در برخي از مناطق و ميادين تهران به علت تردد زياد مردم، موقعيت تجاري و شرايط پياده راه و معبر دستفروشي در آن مناطق بسيار پر سود است و به‌طور طبيعي هر کجا که سود زياد و نامشروع وجود داشته باشده باندهاي مافيايي نيز شکل مي‌گيرد. افرادي که مي‌خواهند از طريق دستفروشي سودي به آنها برسد مجبورند که تابع اين باندهاي مافيا باشند. البته همه مکان‌هاي تهران که دستفروشي در آن وجود دارد، از اين سود برخوردار نيست و مافيا به آن مکان‌ها ورود نمي‌کند.

* اين موضوع از حيطه وظايف شهرداري و شوراي شهر خارج است و بايد دستگاه‌هاي اطلاعاتي و پليسي وارد اين موضوع شوند. همان‌طور که ما در موضوع کودکان کار و متکدي همواره بر وجود باندهاي مافيايي اذعان داريم و اينکه اين کودکان مورد سوء استفاده باندهاي مافيايي قرار مي‌گيرند، در رابطه با پديده دستفروشي با توجه به گسترش بيکاري در ميان جوانان، باندهاي مافيايي با روابط پشت پرده‌اي که دارند، از اين شغل کاذب سوء استفاده مي‌کنند، البته بازهم تاکيد مي‌کنم که اين موضوع در مناطقي از تهران رخ مي‌دهد و شامل همه مناطق نمي‌شود.

* مشکلات اجتماعي همچون بساط گستري و دستفروشي با برخوردهاي قهري و حقوقي ساماندهي نمي‌شوند و اين يک حقيقت است که با توجه به مشکلات اقتصادي جامعه، برخي که شغل‌شان را از دست مي‌دهند به دستفروشي و بساط گستري به‌عنوان راحت ترين نوع کسب درآمد روي مي‌آورند و ناخواسته وارد مافياي دستفروشي مي‌شوند.

روزنامه آرمان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
4
تهش بری کار خود شهرداریه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
بهتره شهرداری کل دستفروش ها و ابن ماجرا را جمع کنه و ببره جای دبگه تا ابن مافیا تشکیل نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار