محل قتل خاشقچی به موزه تبدیل می‌شود؟
کد خبر: ۱۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار: 2019 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، توران قشلاقجی، رئیس جمعیت "خانه خبرنگاران عرب" در ترکیه خاطرنشان کرد که این انجمن به دنبال خریداری ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول است که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی در آن به قتل رسید تا پس از خریداری این ساختمان، آن مکان را به موزه تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: در دوم اکتبر آتی همزمان با سالگرد قتل خاشقچی که در کنسولگری عربستان به طور وحشیانه به قتل رسید، تبدیل این مکان به موزه اعلام خواهد شد.

محل قتل خاشقچی به یک موزه تبدیل می‌شود؟

قشلاقجی با تاکید بر وجود طرح‌های متعدد برای احیای نام و یاد دوستش جمال خاشقچی، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها تاسیس موزه‌ای به نام "جمال خاشقچی" است، بنابراین برای خرید ساختمان کنسولگری عربستان تلاشمان را ادامه می‌دهیم و برای تغییر و تبدیل آن به موزه‌ای به نام جمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رئیس جمعیت خبرنگاران عرب در ترکیه همچنین گفت: روزنامه‌نگاران از موسسات بین‌المللی می‌خواهند اقداماتی را اتخاذ کنند تا آنها در معرض اینگونه اقدامات وحشیانه قرار نگیرند و اگر این کار را انجام ندهند جهان شاهد افزایش اقدامات وحشیانه علیه روزنامه‌نگاران خواهد بود.

قشلاقجی همچنین عنوان داشت: باید تمامی کشورها مانع اقداماتی همچون این جنایت از طریق مجازات تمامی کسانی شوند که در جنایت قتل جمال خاشقچی دست داشتند.

جمال خاشقچی روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم به منظور ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.

عربستان پس از علنی شدن قتل فجیع جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، ابتدا اطلاع از سرنوشت خاشقچی را منکر و سپس مدعی شد که این روزنامه‌نگار منتقد با پای خود کنسولگری را ترک کرده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار