راه فرار از جوش های صورت
کد خبر: ۱۵۸۰
تاریخ انتشار: 2015 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
راه فرار از جوش های صورت


اگر می ترسید همیشه صورت تان پر از آکنه یا جوش های پوستی باشد، ما پیشنهادهایی برای پیشگیری از جوش های پوستی برای شما داریم…

۱- صبر نکنید تا جوش را  ببینید و بعد آن را درمان کنید.

 اگر معمولاً جوش می زنید، با استفاده از محصولات شوینده ی پوست صورت حاوی بنزوئیل پراکسید و یا با زدن لایه ای نازک و نقطه ای از بنزوئیل پراکسید قبل از خواب، از جوش زدن پیشگیری کنید.

 این کار هر باکتری را که باعث جوش زدن می شود، از بین می برد.

۲- برس های آرایشی را تمیز کنید.

 برس های آرایشی خود را به طور مرتب با شامپوی بچه یا شوینده های مخصوص بشویید. اگر از اسفنج برای آرایش استفاده می کنید، از انواع یک بار مصرف آن ها استفاده کنید و آن را پس از استفاده دور بیندازید.
این وسایل محل تجمع باکتری ها هستند که درنهایت منجر به جوش می شوند. برس های آلوده باعث می شوند حتی گران ترین شیوه ی مراقبت از پوست هم بی فایده شود.

راه فرار از جوش های صورت


۳- موها را از روی صورت تان کنار بزنید.

آلودگی، چربی، و محصولاتی که به مو می زنید، ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست شوند. موها را کاملاً تمیز نگه دارید و نرم کننده و دیگر محصولات را از صورت تان دور کنید. موهایتان را هم از روی صورت تان کنار بزنید.

۴- پایبند باشید.

 اگر می خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید، هر روز به آن اهمیت بدهید. هر از گاه مراقبت کردن از پوست نتیجه ای نخواهد داشت و نباید توقع داشته باشید درمانی یک شبه معجزه کند. تاثیرگذاری مواد مراقبت از پوست نیاز به زمان دارد.

راه فرار از جوش های صورت


۵- مرطوب کننده.

 درمان های آکنه، جوش ها و پوستِ بقیه ی قسمت های صورت را خشک می کنند. هر روز مقدار زیادی مرطوب کننده و ضدآفتاب بدون چربی به پوست بزنید تا پوست نرم شود و از آن در برابر آفتاب محافظت شود. از محصولات بدون چربی و غیر کومدون زا استفاده کنید.

۶- با لطافت مراقبت کنید.

 تونر، مرطوب کننده و درمان ها را به آرامی روی صورت بزنید. این کار به پوست آسیب نمی زند و بهترین پوشش را برای شما فراهم می کند.

۷- هر روز SPF داشته باشد.

ضدآفتاب فقط برای تابستان نیست، پوست هر روز، حتی در زمستان به محافظت نیاز دارد.
امروزه انواع ضدآفتاب ها برای هر نوع پوستی موجود است و حتی برخی ازآن ها چربی پوست را کاهش می دهند و ظاهر براقی ندارند و باعث جوش زدن صورت نمی شوند. به دنبال مرطوب کننده ی حاوی SPF باشید که بدون چربی و سبک باشد.

۸- برای قسمت پیشانی و بینی از تونر استفاده کنید.

 یک پارچه نخی را در یک تونر حاوی اسید سالیسلیک بخیسانید و به این قسمت ها بزنید. تا از دست چربی اضافی این قسمت از صورت راحت شوید.

باغ دارو


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار